En el ple del mes de juliol, el grup municipal d’ERC ha posat en qüestió l’increment de 234.000 euros en el contracte de la recollida de deixalles i neteja viària. Segons els republicans, “és error ampliar un contracte respecte el qual el propi govern ha reconegut episodis d’opacitat i d’engany per part de l’empresa proveïdora (Fomento de Construcciones i Contratas, SA). Els serveis nous s’haurien de treure a concurs i facilitar que hi optin altres empreses.”. I a més a més, per a ERC, en matèria de recollida de deixalles “cal un canvi de model, cal implantar un sistema porta a porta o similar que ens permeti avançar molt ràpid cap a uns nivells de reciclatge del 80%. Des de juliol del 2014, l’Agència Catalana de Residus va avisar que el cànon que es paga per dipositar a l’abocador les deixalles no reciclades es multiplicaria per tres progressivament fins el 2020. Actualment continuem reciclant només un 25% i estem a la cua dels municipis de Catalunya. A causa de no haver afrontat aquest repte, ja hem tingut un sobre-cost de 352.000 euros durant el període 2015-2017 i, si continuem així, serà de 976.000 euros més durant els anys 2018-2020.”
Segons el grup municipal d’ERC, “aquests augments de cost que es van assumint en diversos grans contractes municipals (deixalles, aigua potable, complex esportiu Infinit, etc.), junt amb determinats esdeveniments d’entreteniment de cap de setmana que tenen un dubtós retorn econòmic i social, es transformen en una elevada càrrega econòmica que hem de pagar entre tots els igualadins. El problema no és el deute per inversions d’etapes anteriors. Ciutats com Vic, Tortosa, Esplugues o Figueres han fet una reducció de l’endeutament igual o superior a la d’Igualada, sense posar uns impostos tant alts. L’elevada pressió fiscal s’està destinant a despeses que ens les podríem estalviar. El govern municipal no ha fet un pla de revisió de la despesa que permeti gastar menys i millor.”
Des d’ERC es recorda que “una família igualadina paga de mitjana, 2.519€ cada any en impostos, taxes i preus. Comparat amb ciutats similars (d’entre 33.000 i 47.000 habitants), veiem que en totes ells la quantitat a pagar és molt inferior: Figueres: 2.295€, Vic: 2.074€, Vilafranca: 1.938€, Tortosa: 1.892€, Olot: 1.759€, Sant Feliu de Llobregat: 1.696€, Esplugues de Llobregat: 1.544€. És a dir, de mitjana les famílies igualadines paguem 633€ més que en aquestes altres ciutats.”
T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Per oferir les millors experiències, nosaltres i els nostres socis fem servir tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà a nosaltres i als nostres socis processar dades personals com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc i mostrar anuncis (no) personalitzats. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.
Feu clic a continuació per donar el vostre consentiment a l'anterior o prendre decisions detallades. Les vostres opcions només s'aplicaran a aquest lloc. Podeu canviar la vostra configuració en qualsevol moment, inclosa la retirada del vostre consentiment, utilitzant els commutadors de la Política de galetes o fent clic al botó de gestió del consentiment a la part inferior de la pantalla.
Funcional
Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències no sol·licitades per l'abonat o l'usuari.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense un requeriment, el compliment voluntari per part del Proveïdor de serveis d'Internet, o els registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només per a aquest propòsit no es pot utilitzar per identificar-te.
Màrqueting
L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense un requeriment, el compliment voluntari per part del Proveïdor de serveis d'Internet, o els registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només per a aquest propòsit no es pot utilitzar per identificar-te.