Des del dimecres 21 d’agost, el Punt Telemàtic de Vilanova del Camí es troba en una nova ubicació al carrer Montserrat, 9. Aquest servei, que es va posar en marxa el març de 2020 arran de la pandèmia, s’ha consolidat com un recurs essencial per a aquelles persones que necessiten suport digital per accedir a les noves tecnologies, sigui per manca de recursos o de coneixements.
El Punt Telemàtic ofereix assistència en una àmplia gamma de gestions i tràmits, especialment aquells relacionats amb organismes com el SEPE, el SOC o l’INSS. També atén consultes vinculades a habitatge, l’Imserso, TMB i altres serveis de la Generalitat, com el Bo social. A més, s’hi poden sol·licitar cites prèvies, obtenir certificats, gestionar declaracions de documentació i tramitar ajudes o prestacions.
Un dels serveis destacats del Punt Telemàtic és la tramitació del Certificat Digital IDCAT, una eina clau per accedir als serveis electrònics de les administracions públiques.
Aquest servei està destinat exclusivament als residents empadronats al municipi, que han de sol·licitar cita per telèfon al 621 192 816 o enviant un missatge a través de WhatsApp. També es pot contactar amb el Punt Telemàtic a través del correu electrònic.
L’horari habitual del Punt Telemàtic és de dilluns a divendres de 8:00 a 14:00 hores, amb atenció els dimecres a la tarda de 17:00 a 19:30 hores. Durant el període d’estiu, del 15 de juny al 15 de setembre, l’horari es redueix a dilluns a divendres de 8:00 a 14:00 hores.