Elisabet Seuba
Directora de l’escola d’anglès New York Institute
És quelcom obvi però la meva missió és refrescar aquest tema perquè els que estem en l’àmbit professional d’ensenyar-lo podem ajudar a moltes persones a situar-se en un món que realment funciona en anglès.
Algú dubta que l’anglès sigui l’idioma que predomina al món econòmic? Ningú, oi? Dominar-lo obre portes! Les millors oportunitats de treball en requereixen el domini, i tant les noves tecnologies com molts negocis el consideren una eina imprescindible.
Sabíeu que el 55% d’empleats en empreses globals necessiten utilitzar-lo diàriament? I que un terç dels llibres del món es publiquen en anglès? Sabíeu que el 75% de la bibliografia científica és en anglès? Avui en dia el 80% d’usuaris d’Internet es comuniquen en anglès. Com a llengua nativa el parlen uns 400 milions de persones; és la tercera llengua amb més quantitat de parlants nadius, només superada pel xinès mandarí i l’espanyol, i a nivell mundial ja el dominen fins a 1600 milions de persones, és a dir, gairebé una quarta part de la població mundial: Combinant les xifres de parlants nadius amb els que dominen anglès que no són nadius, veiem que l’anglès és l’idioma més parlat del món.
Als Estats Units hi ha uns 230 milions de parlants nadius d’anglès i al Regne Unit uns 60, pel que fa a Canadà hi ha 2 llengües oficials, el francès i l’anglès, que el parlen 20 milions de persones i ocupa el tercer lloc a la llista de països de major quantitat de parlants nadius. El 4t de la llista és Austràlia, amb uns 17 milions. A tot això cal sumar la quantitat de persones que parlen anglès a l’Índia, Sud-àfrica, Nigèria… països on, com en molts d’altres (67 en total) és llengua cooficial. Per descomptat, l’anglès és la llengua oficial d’importants institucions internacionals, tals com l’ONU, la OTAN o la Unió Europea.
Amb aquestes xifres veiem que en el món global on vivim cal que les empreses tinguin equips productius, competitius i amb alt nivell d’anglès.
Les empreses cada cop són més internacionals i les comunicacions són la majoria de vegades en anglès. Saber idiomes millora la competitivitat i ofereix millors oportunitats de negoci.
Dominar l’anglès en el món empresarial no és valor afegit; és requisit indispensable: comunicar-se bé en anglès marca la diferència entre assolir objectius marcats o quedar-se fora del mercat.
Grans seus empresarials mundials estan ubicades en centres financers del Regne Unit i Estats Units; l’anglès és l’idioma per defecte dels negocis.
Per tal que l’aprenentatge doni fruits cal estar motivat i ser perseverant. L’anglès és com un company, un amic, a qui s’ha d’anar cuidant i amb qui gaudeixes de molt bons moments a viatges, a la feina, llegint, al cinema… És un llarg camí, un projecte a llarg terme; ningú ha inventat encara cap mètode miraculós, n’hi ha que venen fórmules màgiques d’aprendre en 8 dies, però això no funciona així.
Per dominar-lo cal posar-hi colzes, però amb il·lusió, bons professors i mètodes que combinin riquesa i qualitat de continguts amb flexibilitat i interacció s’aconsegueix!