L’Ajuntament d’Igualada recomana extremar les precaucions davant els oferiments a domicili d’inspeccions de serveis com ara gas o llum i que, malgrat es tracta d’empreses que ofereixen serveis legals, en ocasions poden utilitzar l’engany o la coacció per a aconseguir el consentiment de la persona afectada. Els últims dies, la Policia Local ha rebut diferents queixes i consultes referides específicament a visites d’una empresa de gas en algunes zones de la ciutat. Des del consistori s’informa a aquelles persones que hagin fet un pagament mitjançant datàfon –99 euros segons les informacions rebudes– i que no estiguin d’acord amb l’import abonat, que disposen de 24 hores després del mateix per adreçar-se a la seva entitat bancària, fer el retorn i recuperar l’import. En el cas d’haver signat un contracte de manteniment, a la part posterior hi consta que el interessats tenen set dies per renunciar-hi. És aconsellable que aquestes gestions es facin mitjançant burofax, per deixar-ne constància. A més, si els afectats consideren haver patit algun tipus d’engany, poden presentar la denúncia corresponent a la Policia Local d’Igualada o al Cos de Mossos d’Esquadra. En el cas de no estar d’acord amb el serveis rebuts, poden presentar la denúncia també a l’Oficina del Consumidor. Consells de seguretat Des de l’Ajuntament es recorda la importància de contactar amb la companyia de servei o instal·lador habitual en cas de rebre una visita no programada on s’ofereixin revisions i manteniments. Es recomana, a més, no deixar accedir al domicili persones que no estiguin correctament acreditades, no facilitar dades personals com ara factures anteriors, no fer pagaments en efectiu, no signar contractes ni documents i, en cas de dubte, trucar la Policia Local d’Igualada al 092.
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
Crida a la precaució davant els oferiments de manteniment de gas a domicili
El + llegit


Més noticies

