Cada estiu les biblioteques públiques de Catalunya porten la cultura i la lectura a nous espais, apropant els seus fons als ciutadans més enllà dels edificis habituals. Aquesta iniciativa s’articula a través de les biblioteques d’estiu, que inclouen les populars bibliopiscines i biblioplatges.
Enguany, el Sistema de Lectura Pública de Catalunya comptarà amb 114 biblioteques d’estiu repartides per tot el territori. A més de les ja esmentades, trobarem serveis en una varietat d’emplaçaments singulars com biblioplaces, bibliomercats, biblioestanys, biblioparcs i biblioterrasses. Aquesta diversificació permet arribar a un públic més ampli i adaptar-se a les necessitats de cada localitat.
En aquests punts de lectura estiuencs, els usuaris poden gaudir d’un fons seleccionat per a totes les edats, amb una clara aposta per les novetats i la literatura d’imaginació. Hi trobarem una àmplia selecció de diaris, revistes, còmics, contes i novel·les.
Més enllà de la consulta, també s’hi ofereixen serveis essencials com el préstec de documents i la possibilitat de fer-se el carnet de la biblioteca. En alguns casos, fins i tot es possible connectar-se a internet.
Per complementar l’oferta de lectura i fomentar el vincle entre el lleure i la cultura, les biblioteques d’estiu programen una àmplia gamma d’activitats complementàries. Des d’hores del conte per als més petits fins a conferències, lectures, presentacions de llibres i diverses propostes culturals que dinamitzen aquests espais durant els mesos més càlids.
A la nostra comarca diversos municipis gaudiran d’aquest serveis: El Bibliobús Montserrat oferirà servei de bibliopiscina a Carme, Copons, Sant Martí de Tous i Sant Martí de Sesgueioles; la biblioteca l’Atzavara d’Òdena oferirà el servei de biblioterrassa a Vilanova del Camí hi haurà serveis de Bibliopiscina Can Titó.