Del 25 d’abril al 29 de juny, la sala d’exposicions temporals del Museu de la Pell acull l’exposició The Art of Rebirth. El viatge de retorn a casa. L’exposició reuneix 38 peces de ceràmica i un audiovisual realitzat per Adrià Solé que recull imatges de la direcció creativa realitzada per la mateixa Sílvia Guillén, tot narrant aquest viatge de retorn a casa a través de la seva obra. Compta amb la col·laboració especial de Sita Murt en l’estilisme i Jordi Font Arquitectura.
L’obra es construeix en tres etapes, tres pilars que simbolitzen el viatge de renaixement i retorn a l’essència amb mirada interior, integració i creixement personal: Origin – Unique – Balance.
- ORIGIN: Etapa inicial de l’artista on les textures naturals i les formes orgàniques dominen la seva obra, capturant l’autenticitat de la naturalesa humana i la connexió amb l’entorn.
Una exploració de les nostres arrels i de la font de la nostra essència. ORIGIN, la sèrie formada per Uterus i Gerro de la Fertilitat, ens convida a recordar qui som, d’on venim i a ocupar el nostre lloc, aquí i ara, en aquesta societat i en el nostre entorn més íntim. - UNIQUE: És la segona sèrie i etapa del viatge. Una oda a l’amor propi i a la celebració del que és singular i autèntic en cada persona, a través de les peces Cossos de Dona i Venus.
- BALANCE: Amb les peces Marriage, és la tercera i última etapa d’aquest viatge de retorn a casa. Es presenta com una sèrie de joies nascudes de la maduresa individual, que permeten a cada persona brillar i extreure el millor de si mateixa. A més de complementar la narrativa amb les filosofies Wabi-Sabi i Kintsugi —que celebren la bellesa de la imperfecció i de les fractures vitals que, lluny d’ocultar-se, aporten valor i autenticitat—, aquesta sèrie s’inspira també en les filosofies taoistes, que promouen la integració de les polaritats masculina i femenina.
Les peces representen parts del cos associades al que és masculí o femení, independentment de la identitat de gènere. Quan s’assoleix l’equilibri i la serenitat entre llums i ombres, entre el femení i el masculí individuals, aquest “matrimoni intern” inspira a liderar i brillar des de l’essència, sentint-se a casa, de retorn a casa, agraïts per les riqueses que ha ofert el viatge cap a Ítaca. Ara, per fi, comprenem què signifiquen les Ítaques.
Els materials emprats reforcen el simbolisme d’aquesta nova etapa: porcellana, or i acabats nacrats. Cada peça esdevé única, profunda i carregada de significat.
L’artista
Sílvia Guillén, actualment establerta a Igualada, es dedica al món del branding, la comunicació i el disseny, i també desenvolupa una trajectòria artística centrada en la ceràmica contemporània. Una disciplina que va reprendre arran de la crisi dels 40, iniciant un procés d’exploració personal a través de l’art, el resultat del qual es pot veure complet en aquesta exposició al Museu de la Pell d’Igualada.
Per a l’artista la creació esdevé una eina de desenvolupament i autoconeixement, un vehicle que connecta el cos, l’art i la vida mateixa.
L’expressió artística, el fang i la natura esdevenen eines de desenvolupament i autoconeixement, que connecten el cos amb l’art i la vida. La seva obra aborda temes com la identitat, els vincles, l’autoestima, el poder personal i l’equilibri, tot recuperant elements ancestrals des d’una mirada contemporània i transformadora.