Un pèl emocionat, Fillat agraïa el treball d’Aymamí, “la veritable ànima que avui Apinas sigui el que és, la seva feina ha estat cabdal i cal que la gent ho sàpiga”. Un treball que mai va abandonar en els dotze anys que va ser alcalde de la ciutat, demostració d’un compromís fidel i total amb una institució sense ànim de lucre que és tot un referent de i per als igualadins. Fillat, però, està disposat a fer arribar Apinas més a tothom. “Volem apropar a la ciutadania una realitat que existeix, hem de fer un esforç per a que ens
coneguin i també per a desestigmatitzar la nostra imatge”. Certament, els límits entre
qui és normal, i qui no ho és, una frontera marcada per uns valors socials que tendeixen a
desaparèixer, però que cal educar, esdevenint didàctics per a “canviar-los sense soroll, però
amb eficàcia, trencant estigmes, estereotips i frases fetes”. Un gran repte. La setmana que ve, Apinas participarà de forma activa a l’European Balloon Festival, amb un globus que lliurà el logotip de l’entitat i amb diverses activitats. Durant la propera Festa Major, també serà portadora del Penó de la Ciutat. El mes d’octubre es farà un cicle de conferències a la biblioteca de Cal Font, sobre temes com Família i Discapacitat, l’Envelliment de les persones amb Discapacitat Intel·lectual, Albums, llibres i contes il.lustrats… El novembre es farà l’acte central del 50 aniversari a l’Escorxador.
A nivell intern, s’han fet ja diverses activitats des del gener, com ara visites dels familiars
dels alumnes a l’escola, un concurs de dibuix, una ruta pels tallers d’activitats de la residència de Prats de Rei, o una festa de final de curs de l’Escola i Esplai Àuria i de la residència. El juliol es construirà la mascota de l’Esplai i a l’octubre es farà un acte de reconeixement als professionals d’Apinas.