La regidoria de Participació Ciutadana vol impulsar de la mà de l’Àrea d’Acció Comunitària del departament de Benestar Social i Atenció a la Ciutadania del Consell Comarcal de l’Anoia i el Servei de Mediació Ciutadana un taller per formar auxiliars de la mediació. Amb el nom de Agents Facilitadors Auxiliars de la Mediació, Líders de la Promoció de la convivència, la regidoria i l’ens comarcal han programat pel dia 10 de febrer, dilluns vinent, una primera reunió informativa. La tinent d’alcalde de Cultura, Participació Ciutadana, Festes i Agermanament, Vanessa González, afirma que l’objectiu és promoure la pedagogia de la mediació en la resolució de conflictes i crear un grup d’auxiliars de la mediació al municipi. Tal i com explica González, la mediació no només “permet resoldre conflictes de la millor manera possible i que tothom pugui sortir guanyant” sinó que també ajuda a evitar els conflictes per mitjà de la prevenció. “La mediació no és només una professió sinó una manera de viure”, afirma la regidora que a nivell personal ha cursat un màster en aquesta matèria i està molt engrescada amb el projecte. Diu que tothom pot ser “generador de bona harmonia comunitària” i actuar “com una taca d’oli que es va estenent per a la bona cohesió social”. El projecte té diferents fases i una de les primeres és detectar les persones que podrien formar part d’aquest equip de la mediació i assegurar un mínim de persones interessades en aquest projecte. D’aquí la reunió de dilluns on es parlarà de la creació d’aquest equip de voluntariat per treballar en aquest tema. Des de la regidoria han convidat a participar persones d’àmbits molt diversos i amb un perfil determinat, sobretot amb capacitat d’empatia. En la reunió els faran la proposta i si s’engresquen s’incorporaran al projecte. D’entrada hi ha una vintena de persones confirmades. El que és pretén d’una banda és facilitar una base teòrica formativa a aquests possibles agents de la mediació i que es puguin convertir en persones de referència en aquest tema, i de l’altra, donar-los la informació necessària sobre els recursos que actualment hi ha a l’abast de la ciutadania, com per exemple el Servei de Mediació Ciutadana del consell comarcal, perquè siguin altaveus d’aquests recursos.