5.5 C
Igualada
Dissabte, desembre 4, 2021

Tres instituts anoiencs seleccionats per participar als premis RetoTech

La Fundación Endesa i el Departament d’Educació han fet públics els noms dels 50 centres educatius catalans seleccionats per participar als Premis Retotech, entre els quals n’hi ha tres d’anoiencs. En concret, han estat seleccionats l’Institut Pere Vives i l’Institut Badia i Margarit d’Igualada i Vallbona d’Anoia. RetoTech és un projecte totalment gratuït que facilita als centres la formació i el material necessari (kit de robòtica i impressora 3D) per dur a terme un repte tecnològic a l’aula.

RetoTech és un projecte de caràcter educatiu que fomenta l’emprenedoria tecnològica. A través d’aquest programa, des de la Fundación Endesa, en col·laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i el suport de BQ Educació, es volen impulsar les vocacions en carreres de ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (conegudes per les seves sigles angleses com a STEM). Per fer-ho RetoTech planteja un repte al personal docent i als estudiants dels centres educatius participants per tal que desenvolupin iniciatives tecnològiques innovadores encaminades a resoldre necessitats reals del seu entorn escolar o social. Així mateix, el professorat rep formació semipresencial així com seguiment i assistència durant tot el procés per part de l’equip de BQ Educació.

En col·laboració amb el Departament d’Educació
La col·laboració del Departament d’Educació amb Endesa en el projecte RetoTech s’emmarca en el desplegament d’actuacions del Pla interdepartamental STEMcat, aprovat per acord de Govern el setembre de 2019, per l’impuls de les vocacions científiques, tecnològiques, en enginyeria i en matemàtiques (conegudes per les seves sigles angleses com a STEM) i, concretament, en el programa d’innovació pedagògica STEAMcat que desenvolupa el Departament d’Educació en un conjunt de centres de primària i secundària. Les línies d’actuació del programa STEAMcat contemplen la formació del professorat en els àmbits científics, tecnològics, artístic i matemàtic, el treball de les competències STEAM entre l’alumnat de l’educació obligatòria i desenvolupar procediments per fer-ne l’avaluació, la participació de les empreses del sector a l’escola, i promoure la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, les arts i les matemàtiques a la societat.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Carta oberta a Pablo Casado

En el seu intent d’anar encara més a la dreta, diu bajanades cada vegada que li posen un micròfon al davant. Habitualment m’hi faig...

Montbui demana la reobertura completa de l’atenció sanitària al CAP

El ple ordinari de novembre de l’Ajuntament montbuienc va aprovar, per unanimitat de tots els grups polítics representants en el consistori, una moció per...

La reconversió cap a les renovables necessita el lideratge del Govern

Ja fa uns mesos que a la nostra comarca, com d’altres, creix el neguit davant les notícies que una nova línia de Molt Alta...

Premi de Fotografia Procopi Llucià, Igualada 2021; o quan la Fotografia és Cultura

El passat diumenge, 21 de novembre, el Teatre Municipal l’Ateneu va acollir una nova edició dels Premis Ciutat d’Igualada, que fomenten i reconeixen la...

Igualada segueix donant incentius als ciutadans que reciclin

Els igualadins compromesos amb el reciclatge poden obtenir recompenses cada vegada que reciclen les seves llaunes i ampolles de plàstic de begudes. Això és...
Compartir