14.7 C
Igualada
Dimecres, febrer 24, 2021

Som conscients de l’escletxa digital entre generacions?

Tinc una amiga que és usuària habitual del paquet office, internet i d’algunes aplicacions lúdiques i d’organització personal (fins i tot, ha col·laborat en l’elaboració d’alguna). Així doncs, podem dir que està força avesada al món digital que vivim. Des de fa un any i mig, té una filla, i com és habitual avui en dia, a vegades, li deixa el mòbil per veure el MIC o altres programes infantils. A la nena li agrada molt, i a la mare també, ja que li proporciona una estona de “calma i tranquil·litat”. Això és dolent? Com tot en aquesta vida: l’equilibri és l’ideal. Crec que no ens hem de sentir malament si de tant en tant, oferim als nostres fills o alumnes, una estona d’esbarjo a través de vídeos. Jo no hi entenc massa, però segur que una persona experta, ens diria que en aquell moment, l’infant també està rebent un aprenentatge.

Quan els infants creixen, i comencen a ser conscients del món que els envolta, també es pot compaginar el món digital amb l’aprenentatge, i gaudir-ho d’una manera lúdica. L’exemple que a molts us ha vingut al cap, segurament, és la robòtica. Aquest seria un exemple com molts d’altres: creació d’un robot, creació de videojocs, creació d’un dron, creació de… Tots comparteixen un verb: CREAR. En aquest, va implícit un altre de ben important: IMAGINAR. Per crear, primer cal imaginar, i d’això últim, no em negareu que en les ments dels infants en va ple.

Per tal de traduir aquesta imaginació en creació, cal conèixer els recursos digitals i tecnològics que tenim al nostre voltant, i mostrar-los als nens i nenes. La transmissió d’aquests coneixements pot ser a través d’apuntar-los a activitats extraescolars, però també, sent els propis adults qui anem a aquestes activitats extraescolars, per després, a casa o a l’aula, compartir-ho amb la canalla. Hauríem d’intentar que el mòbil o la tauleta, no sigui sempre una activitat individual.

Fomentem la imaginació i la creativitat dels infants acompanyant-los en la seva educació, ja sigui des de casa o des de l’aula. No girem l’esquena a l’escletxa digital que hi ha entre les generacions: actuem i formem-nos per acompanyar als nostres nens i nenes al món actual i canviant en el que vivim.

Jèssica Creus, Responsable de l’àrea de formació i contractació pública CEINA

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Igualada amplia el servei de WiFi públic a l’Escorxador i el Parc Central

L’Ajuntament d’Igualada ha finalitzat la implantació de servei de WiFi públic en dos nous espais de la ciutat: el Parc Central i el recinte...

Les famílies nombroses i monoparentals de Vallbona ja poden sol·licitar la reducció de l’IBI

L’Ajuntament de Vallbona d’Anoia ha informat per carta les famílies nombroses i monoparentals del municipi de l’inici del termini per sol·licitar les reduccions de...

Detingut per cultivar marihuana en un hostal en desús d’Argençola

Els Mossos d’Esquadra de la comissaria d’Igualada han detingut aquest matí un home de 63 anys, de nacionalitat espanyola i amb domicili a Argençola,...

Reobre la “Consulta Jove” per assessorar i acompanyar emocionalment

Davant la situació d'excepcionalitat provocada per l'emergència sanitària de la Covid-19 i havent constatat la necessitat de suport emocional de la gent jove de...

Vilanova assenyala els actes incívics amb els residus dels veïns

Fa unes setmanes, l’Ajuntament de Vilanova del Camí va posar en marxa la campanya “Siguem més cívics” per animar la ciutadania a ser responsable...
Compartir