Scaling Up
S

9 d'octubre de 2019

Cesc Alcaraz
Economista Soci-Director FeedBackGround

Del llibre de Scaling Up de Verne Harnish en traiem les idees que intentem exposar de forma resumida en aquest article. En Verne parteix del que es coneix en el món empresarial com empreses gasela i que són aquelles que creixen per sobre de la mitjana (+20% en els darrers tres anys). La conclusió és que aquestes empreses treballen, sobretot, els 4 punts següents (ell comenta que són decisions estratègiques)i que tot seguit comentem:

1. L’efectiu és el rei. Només podem créixer si tenim efectiu, però res consumeix tant efectiu com créixer. Diu que cal enfocar-se a les “7 palanques financeres” que vistes totes són molt òbvies, però hi dediquem l’esforç necessari?

a. Augmentar preus
b. Vendre més al mateix preu
c. Pagar menys pels materials
d. Reduir despeses operatives
e. Cobrar abans dels clients
f. Reduir inventari
g. Endarrerir pagaments

Una variació d’un 1% en cadascun dels punts anteriors, te un gran efecte sobre la creació d’efectiu.

2. Les persones són importantíssimes. Dedica tant temps a cercar les persones adequades per a la teva organització (tenint en compte la cultura) com a la cerca dels teus clients. Els gerents de la teva empresa han de delegar per poder tenir temps de fer de mentors.

3. El valor de tenir valors. Evita les paraules genèriques com: honestedat o integritat. Identifica el teu “propòsit principal”: Perquè existeix la meva organització? A qui serveix? Quins problemes resolt? Contracta les persones que millor encaixen amb els valors de l’organització. Premia el personal que millor s’hi identifica.

4. L’execució ho és tot. Per tenir èxit és necessari concentrar-se en el propòsit principal i en les mètriques (KPIs) que ens asseguren arribar-hi. I per aconseguir això, cal tenir un nivell de disciplina (personal i organitzativa) fora del normal. Algunes idees són:

a. Alinear a tots els líders de l’organització
b. Reunir-se diàriament o mensualment, en funció del necessari
c. Definir molt clarament les responsabilitats. Només una de clara i no compartida
d. Recopilar informació dels empleats i dels clients setmanalment

Ningú va dir que fos senzill assolir l’èxit empresarial. En tot cas, aquí hem volgut explicar algunes de les receptes que ho han assolit. Segurament no és l’única.
Ens hi posem?

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta