Sandra Roman i Gemma Sala, premis de Recerca Dones d’Igualada
S

11 de març de 2013

premis_recerca.jpg Al Saló de Sessions de l’Ajuntament d’Igualada, la vicepresidenta de l’Associació Dones d’Igualada, Carmel·la Planell, va llegir el veredicte del jurat, que va avaluar els treballs presentats pels estudiants de batxillerat de diferents instituts de la Conca. Els guardons, lliurats per l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, i pel tinent d’alcalde d’Acció Social, Joan Torras, van ser per Sandra Román, mereixedora del primer premi juntament amb la seva tutora a l’IES Montbui, Pilar López, i per Gemma Sala, de l’IES Pere Vives Vich, i la seva tutora, Marisa Vila. En aquesta ocasió, els treballs reflexionaven al voltant del tractament de la dona al món publicitari. De cara a la segona convocatòria, els i les alumnes que hi vulguin optar hauran de dedicar els seus treballs a El llarg camí de la dona cap a la seva realització professional. Aquests premis els impulsen el consistori i Dones d’Igualada. Prèviament, Guernica Facundo, autora de El libro rojo de las mujeres emprendedoras va pronunciar la conferència institucional d’aquest any 2013, reflexionant evidentment al voltant del camí que segueixen les dones que volen arrencar una nova aventura empresarial. La ponent destaca que, en el cas de la dona, conciliar la vida familiar i la professional continua sent un gran repte i que, sempre que es diu que “una dona emprèn per assolir una millor conciliació, això és una gran trampa, perquè quan tens el teu propi negoci acabes pensant en la teva feina vint-i-quatre hores al dia, tres-cents seixanta-cinc dies l’any i treballant de mitjana seixanta hores setmanals”. Facundo destaca que, respecte els homes, “les dones emprenedores triguen més a decidir-se, no per por al fracàs, sinó perquè tenim més control sobre els riscos”. Afirma, a més, que “emprendre és una actitud; actitud emprenedora és el mateix que organitzar-te el teu propi viatge enlloc d’anar a una agència” i sentencia que “cal fer xarxa per tirar endavant iniciatives, calen aliances, col·laboracions i generositat; les dones emprenedores han de fer xarxa per guanyar força i dur els projectes a l’èxit”.

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta