31.8 C
Igualada
Dissabte, maig 28, 2022

El Ramon Castelltort treballa per ambients a educació infantil

Els temps van canviant; i el món davant nostra es va transformant a una velocitat que molts cops no em som conscients. No té res a veure la manera de viure; de moure’ns; de menjar;  les aficions; els treballs; les relacions; la societat de fa 20 o 30 anys enrere amb l’actual. El món canvia a una gran velocitat i es per això que pensem que el món de l’educació també ha d’ evolucionar; canviar i transformar-se.  No podem aïllar l’escola del context d’on vivim.

Com podem educar les nostres alumnes perquè estiguin preparats pel món del segle XXI? És una pregunta que ens hem d’anar fent cada dia. Tenim que donar als nostres alumnes les eines necessàries que els permetran ser persones autònomes; que puguin aconseguir el seu projecte de vida i contribuir a la seva societat on viuen.

I és per tot això que a la nostra escola volem crea poc a poc nous camins educatius on es  projecti una escola viva i activa.

Un nou camí que em començat al cicle d’educació infantil són els ambients. On durant tres tardes a la setmana barrejarem els alumnes de P3; P4 i P5. Aquests ambients volem que siguin espais molts ben pensats i estructurats perquè cada nen pugui aprendre segons el seu ritme natural de desenvolupament, i sempre a partir d’activitat reals d’un món real.

Els ambient que em creat són uns espais temàtics per investigar; experimentar i aprendre. Cada ambient es configura amb una estètica; uns materials i unes accions concretes. I l’organització és fa amb grups heterogenis en quan edat; nivell d’aprenentatge; interessos i necessitats especials, afavorint la interacció; cooperació i col·laboració.

Hem creat vuit ambients:

  • Psicomotricitat fina i transvasaments: enfilem, enrosquem, construïm…
  • De llum: Retroprojector, llenç i canó, taula de llum, llum negra, pintura fluorescent, contes, blocs i ombres, activitats lluminoses…
  • Psicomotricitat: fem cabanyes, construïm, ens descobrim…
  • Art: Pintura (pinzell, aquarel·les; estampació), col·lage, modelatge (fang, plastilina)
  • “Jo vull ser”: caseta, hospital, botiga, animals, castell…
  • Llenguatge: escoltem, pensem, parlem, titelles, juguem amb les lletres…
  • Ciència: els sentits, imants, lupes, flotabilitat i aigua, mesurem, entorn, rampes i tubs, barreges…
  • Matemàtiques: geometria, numeració, lògica i càlcul.

En cada un dels ambients em buscat materials i activitats; tot creant micro-espais on se sentint protagonistes del que estan fent. les rutines i hàbits dins dels ambients seran un pilar important; ja que des de l’ordre i la tranquil·litat podrem aconseguir l’autonomia i l’aprenentatge.

Volem que el nen sigui el protagonista dels seus aprenentatges. I el mestra sigui l’acompanyant d’aquests nous aprenentatges. Volem conèixer bé tots els nostres alumnes i així podrem extreure el màxim de cadascun d’ells.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

“Natures”, d’Enric Mir: una admirable mostra pictòrica amb ànima

Aquests dies, a la Sala Municipal d’Exposicions, la mostra pictòrica “Natures”, amb quasi una vintena de quadres a l’oli, pintats sobre las suports de...

Aquest diumenge tindrà lloc la II Mostra de Productes del Parc Agrari a Rubió

Aquest proper diumenge i coincidint amb la festa major de Rubió, la localitat acollirà a la plaça de l’ajuntament -al costat del Castell-, la...

Demanda de l’Ateneu al llogater del Pub Acústic per no deixar el local

La junta de l’Ateneu Igualadí ha presentat aquesta setmana una demanda judicial contra el llogater del Pub Acústic, situat en el mateix carrer Sant...

Igualada encara la recta final de l’Anella Verda

Un dels projectes de més interès del govern municipal d’Igualada en els darrers anys, l’Anella Verda de la ciutat, entra en la seva recta...

L’editorial: Una comarca segura?

Darrerament, s’ha fet habitual llegir notícies derivades d’allò que es malacostuma a anomenar en l’argot periodístic “fet divers”, un sinònim dels “successos” de tota...
Compartir