11.2 C
Igualada
Dijous, octubre 1, 2020

Que no tornin a prendre’ns el pèl

Per segona setmana consecutiva, el “govern” de la Generalitat saluda l’Anoia amb una bona notícia. Després de l’anunci sobre l’inici de la retirada de la concessió a Monbus -calia fer-ho a les portes d’una campanya electoral?- ara hem sabut que el departament de Territori, encara a menys dies de l’inici de la campanya, ha iniciat la redacció del projecte per eixamplar la C-15 d’Igualada a Vilafranca en el model de “2+1”, amb una inversió de “només” 45 milions d’euros, xifra realment ridícula en un macropressupost com el de la Generalitat.

Es tracta, sens dubte, d’una bona notícia, oi més tenint en compte l’elevat nombre de sinistres que ja s’acumulen en l’Eix Diagonal de Manresa a Vilanova i la Geltrú, en el que portem d’any. Fins al 20 de novembre, s’han registrat 112 ferits, quatre més que els 108 que hi va haver el 2012, que era fins ara l’any amb més sinistralitat. Entre el 2013 i el 2016,en canvi, la xifra anual de ferits sempre s’havia mantingut al voltant de la vuitantena, invariable.

Està clar que aquesta és una carretera vital per a les comunicacions de Catalunya, entre l’Eix Transversal i l’A-7, motiu més que sobrat per a que, d’inici, hagués estat una autovia. Va ser un error no fer-la, i no valen les excuses dels diners, perquè s’han gastat en altres coses inútils com l’aeroport desèrtic de Lleida, o alguna línia de metro de Barcelona de difícil justificació. Fer com cal una carretera que travessa el país bé s’ho valia. També és cert, però, que la societat civil d’Igualada i l’Anoia no va collar gaire. No se la va sentir. Estava capficada en un aeroport corporatiu, en un polígon “gran”, i en un Parcmotor que havien de ser la gallina dels ous d’or…. Res d’això es va fer o ha acabat sortint bé. L’aeroport de Lleida, sí. Motorland a Alcanyís, a tocar de Catalunya, també.

L’oportunitat del “2+1”, sistema utilitzat amb èxit a països com Suècia o Irlanda, és benvinguda, però m’arrufa el nas que al Berguedà segueixin insistint en una autovia de Berga fins al túnel del Cadí, i no vulguin baixar del burro, tot plegat, per gaudi dels pixapins afamats d’esquí i d’arribar ràpid als xalets de la Cerdanya.

Convindria no perdre la memòria i no deixar-nos prendre el pèl, com ha succeït en infinitat de casos interiors. Que de Manresa a Vilafranca cal una autovia és quelcom que clama al cel. Em dona la sensació que, com sempre, ens conformem amb les engrunes.
I així ens va.

Jordi Puiggròs

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

La Calòrica porta “Els Ocells” al Teatre Municipal l’Ateneu

El proper diumenge dia 4 d’octubre, a les 7 de la tarda, al Teatre Municipal l’Ateneu, la companyia La  Calòrica –Premi de la Crítica...

El ple d’Igualada aprova una moció perquè s’ofereixi lloguer accessible

En el darrer ple municipal de l’ajuntament d’Igualada Esquerra Igualada i Poble Actiu han presentat una moció per tal que el govern municipal "dugui...

Igualada Som-hi aposta per l’Escorxador com un espai de “cultura segura”

El grup municipal d’Igualada Som-hi considera prioritari i urgent que el govern de Junts per Igualada aposti de manera clara per l’Escorxador com a...

Òdena convoca ajuts per als alumnes de llars, institut-escola i graus

L’Ajuntament d’Òdena ha aprovat les bases de concessió d’ajuts d’educació per al curs 2020-21 per a les famílies dels alumnes de les llars d’infants...

Jorba comença l’arrenjament del camí del cementiri per fer-lo més segur

El passat dilluns, l’Ajuntament de Jorba va començar les obres de millora del camí del cementiri al nucli urbà, entre el camí del Figuerot...
Compartir