De l’any 2007 al 2014 moltes em· preses es van veure afectades per la dificultat de poder accedir al crèdit bancari, fet que va obligar a moltes empreses a reestructurarse o inclús haver de tancar.
El crowdlending, o préstecs directes a petites i mitjanes empreses, és una alternativa al finançament bancari per a les empreses que volen diversificar les seves fonts de finançament externes i així, no dependre únicament de la banca, amb el perill que això implica en una situació de crisi financera.
Les petites i mitjanes empreses sempre han tingut molts problemes per obtenir finançament i la banca no ofereix sempre la millor solució i molt poca flexibilitat respecte a les condicions de finançament com les comis· sions per cancel·lació anticipada, falta de transparència en les tarifes de gestió, terminis molt llargs i incerts de la sol·licitud, garanties insuficients, dificultat d’aconseguir finançament en altres bancs…
Aprofitant les noves tecnologies el crowdlen· ding va sorgir com una nova alternativa que ofereix a les empreses una nova font externa de finançament independent de la banca i als inversors una nova alternativa d’inversió en empreses amb un impacte social positiu i di· recte sobre el teixit empresarial del país, més del 95%, formant part del creixement de les petites i mitjanes empreses.
Les principals diferències entre un préstec a través de la banca o un préstec a través del crowdlending són l’agilitat, la transparència, millors condicions i menys costos vinculats al préstec.
Aquesta nova alternativa és fruit de l’ús de les noves tecnologies per canviar el sector financer del país, que fins ara semblava inamovible, i obligant als grans bancs a canviar les seves estratègies.