Quants “influencers” hi ha a la teva empresa “off line”?

43

Cesc Alcaraz - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.catAmb l’entrada de les xarxes socials hem anat incorporant en el nostre vocabulari nous termes que, en general, ens ajuden a entendre millor el paper de cadascú a les xarxes. Fent un símil amb el món off line de les empreses, podem afirmar que sempre han existit, dins de les empreses, persones que han estat un referent o un exemple a seguir i que, molts cops, han estat els pilars sobre els que es sustentava bona part del model de negoci.

Les noves tecnologies ens permeten “mesurar” més fàcilment l’efecte d’aquestes persones clau de les organitzacions ja que podríem crear un KPI (indicador clau) que fos % de influencers sobre el total de la plantilla. Entenent per influencer, aquell professional amb coneixement tècnic o humà suficient com per ensenyar o donar exemple a la resta dels empleats, entre altres possibilitats.

Ara que tant es parla de Talent Management (gestió del talent), segurament seria interessant responsabilitzar al departament corresponent (en general, HR) d’aquest indicador i per què no, fer-ho públic i transparent.

Com a complement a l´indicador anterior, es podria promocionar el fet de crear contingut i coneixement interessant per part del personal de l’organització a l’estil del que creem de forma espontània a Facebook o Instagram, i crear un rànquing d’empleats amb més “likes” o “dislikes” en els seus posts.

Un cop en marxa el sistema, la quantitat d’informació rebuda i una bona gestió del mateix pot aportar, clarament, un valor diferencial respecte de la nostra competència.

Les noves tecnologies, robòtica, big data…són eines que seran claus en el futur, però encara serà més important el fet de tenir les persones clau capaces d’utilitzar-les adequadament.

Cesc Alcaraz, Economista, Soci-Director FeedBackGround