Com podem potenciar la nostra marca personal a Linkedin?
C

7 de febrer de 2018

La nostra marca personal a Linkedin pot respondre a un patró estandarditzat. O també podem aprofitar aquesta plataforma per mostrar de forma clara nostra proposta de valor, i també el com som, no només qui som i què fem.

Com diu el consultor José Manuel Casado, “o em distingeixo o m’extingeixo“, i aquest principi val també per Linkedin. Tenir un perfil replet de paraules “gastades” i de càrrecs, galons i petulàncies ens porta al postureig i a la indiferenciació. No fa molt vaig publicar una llista de les paraules més utilitzadesen aquesta xarxa, potser això ens ajudi a buscar alternatives.

De quina manera podem potenciar la nostra marca personal a linkedin?

EL TÍTOL PROFESSIONAL
No li donem suficient importància al títol professional, el que ens defineix a primera vista i està just sota el nostre nom.

ELS ERRORS COMUNS AQUÍ SÓN:
• La síndrome “targeta de visita”: redactar el nostre titular professional sobre la base del nostre càrrec i empresa. Si poses “director de vendes a l’empresa xxxx” està molt bé, però no creus que aquesta informació ja apareix més a baix en l’apartat “experiència”? Amb això expliques la teva posició, però no la teva proposta de valor. A més, directors de vendes hi ha a palades.

• El que es dedica a “en cerca activa de feina”: quina proposta de valor! Veuràs, si busco a algú que pugui potenciar nous canals de venda per a una empresa no et podré trobar, així que millor deixa això per a l’extracte.

• El que únicament parla del seu grau o llicenciatura: “Llic. en periodisme”. Com nassos et distingiràs d’altres 50.000 que també ho són? La brevetat és acceptada, però sempre que sigui rellevant. El Sr. Richard Branson es pot permetre un parc “Founder at Virgin Group”, tu no.

EL TITULAR PROFESSIONAL POT SER UN RESUM DE LA NOSTRA PROPOSTA DE VALOR. L’EXTRACTE

L’extracte o resum és un apartat cada vegada més visitat per persones que volen saber una mica més de nosaltres que el nostre historial professional o la nostra formació. Suposa una autèntica oportunitat d’explicar com som i de desenvolupar la nostra proposta de valor i el que l’avala.

Si som capaços de desenvolupar un elevator pitch, aquesta és una ocasió d’or per plasmar-ho en format menys agressiu però igual d’efectiu. Acostumo a recomanar tres seccions en un extracte:

ÀREA DE RELLEVÀNCIA. QUÈ OFEREIXO?
Espai per a la descripció de la proposta de valor, un text que ha de deixar clar què sortirà guanyant aquella empresa o persona que ens contracti per al seu projecte.

ÀREA DE SEGURETAT. QUÈ M’AVALA?
Espai per descriure en síntesi l’experiència, els assoliments i formació que permeten desenvolupar les competències de l’apartat “què ofereixo”.

ÀREA D’ELECCIÓ. ON ÉS LA DIFERÈNCIA?
Espai important que justifica l’elecció cap a la nostra proposta. Pot ser un recurs (idiomes, premis), una afició que sintonitzi amb els valors de l’empresa, el domini d’eines tecnològiques o de l’entorn d’internet, el coneixement exhaustiu del mercat (recerca…), i sobretot, les competències “soft” , les relacionades amb la comunicació i l’empatia

ALTRES ESPAIS PER POTENCIAR LA TEVA MARCA PERSONAL A LINKEDIN?
Una marca personal és el que diuen els altres de tu, així que l’àrea de skills és una plataforma perfecta per deixar que els altres validin les teves habilitats principals.
Aquí el consell és ser generós, podem arribar fins a 65 skills, i la clau és que els col·loquis (es pot fer) en l’ordre que millor respongui a la teva proposta de valor actual.
Recordem que únicament poden validar-nos els nostres contactes directes, i també que possiblement ho faran per la qualitat del que compartim, no per la nostra cara bonica, així que ja saps: crea valor a Linkedin i el teu valor de marca es potenciarà.

Guillem Recolons, Consultor d’Estratègia en Personal Branding 

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?