Poble Actiu demana un carril-bici a la Ctra. de Manresa fins a les Comes
P

16 de març de 2021

En el marc de les esmenes al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS), la formació de l’esquerra transformadora, vinculada a la CUP, demana que el pla inclogui un carril bici de doble sentit a la carretera de Manresa, una mesura de consens amb col·lectius com Ciclistes Urbans.

Després de la dura crítica que Poble Actiu va realitzar durant la presentació del PMUS en el ple de gener, ara la formació reclama mesures concretes després de reunir-se amb Ciclistes Urbans d’Igualada i altres associacions que treballen per un model de desenvolupament més sostenible. Segons declaracions del futur regidor Pau Ortínez, ”el pla mostra clares deficiències pel que fa a la mobilitat en bicicleta, com la manca de carrils de circulació sud-nord amb desnivells acceptables”. Per això, proposen una transformació de la carretera de Manresa, eliminant els aparcaments d’un dels laterals per crear-hi un carril bici segregat a la calçada de doble sentit.

Aquesta proposta permetria connectar la zona del passeig amb el Pla de Sant Magí amb uns desnivells acceptables per a bicicletes, cosa que no ofereix ni el carrer Òdena, ni l’Avinguda Pau Casals ni el tram inicial del carrer Comarca. Aquests últims són les propostes que el pla contempla actualment per a la mobilitat sud-nord, i són considerats positius però insuficients per la formació municipalista. Assenyalen que “si volem realment transformar la ciutat en matèria de mobilitat sostenible, cal prendre mesures valentes i limitar la mobilitat en cotxe”. Aparcaments segurs al centre A més de les mancances evidents de la xarxa de carrils bici, les converses amb usuaris freqüents de la bicicleta i entitats implicades han evidenciat que un dels factors que no ajuda a una utilització de la bicicleta és la falta d’aparcaments segurs. Malgrat el pla contempla la creació d’aparcaments d’aquests tipus a la zona de l’estació, proposta que es veu amb bons ulls, manquen accions clares en aquesta línia al centre de la ciutat. Per això donen suport a la proposta de Ciclistes Urbans de treballar per instal·lar aparcaments en pàrquings subterranis de la ciutat, aprofitant que ja es tracten d’aparcaments segurs pel cotxe, i que aquests tenen un nivell d’ocupació relativament baix.
Les mesures en concret sorgeixen del treball conjunt amb entitats i usuaris de la bicicleta, que esperen poder continuar desenvolupant en els propers mesos per cercar models de consens amb els partits de l’Ajuntament disposats a pensar una Igualada de futur realment sostenible. Per això, anuncien que “en els propers dies farem propostes d’esmenes al PMUS a ERC i a Igualada Som-hi per consensuar una resposta conjunta a un pla que no té l’ambició necessària en un moment d’emergència com l’actual”.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?