19 C
Igualada
Dimarts, octubre 20, 2020

Òdena aprova el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible per als propers cinc anys

L’Ajuntament d’Òdena ha aprovat el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) 2019-2024, dins dels treballs tècnics impulsats per la Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d’Òdena. El document ha de ser una eina bàsica per al consistori odenenc a l’hora de planificar de forma integrada una mobilitat urbana sostenible.

Entre els objectius del PMUS hi ha la reducció del trànsit al centre del municipi amb diverses estratègies, fomentar l’ús de transports més sostenibles, guanyar espai públic per a les persones, disminuir la contaminació atmosfèrica i acústica, reduir l’accidentalitat, garantir una distribució de mercaderies àgil i ordenada, adaptar l’oferta d’aparcament a la demanda de rotació i de residents o garantir una bona accessibilitat millorant els itineraris.

Els reptes del pla són potenciar i facilitar que la mobilitat a peu sigui prioritària al nucli urbà, garantir la continuïtat dels itineraris a peu entre el Barri de Sant Pere i Igualada/Vilanova del Camí a través de la C-244 i l’N-IIa; potenciar les connexions interurbanes en bicicleta amb els municipis veïns; millorar els itineraris a peu a les parades d’autobús, millorar la seguretat i potenciar la mobilitat sostenible en la transformació de l’avinguda de Manresa; millorar les condicions d’accessibilitat al Barri de Sant Pere; i discriminar positivament els vehicles motoritzats menys contaminants.

Aquests objectius i reptes parteixen dels dèficits que s’han detectat en la fase de diagnosi del PMUS, partint del fet que la trama urbana d’Òdena està dividida en tres grans zones: Òdena centre, Sant Pere i l’Espelt, i que el barri de Sant Pere forma un continu urbà amb Igualada i Vilanova del Camí. També s’ha observat que la connectivitat a peu entre Òdena i Igualada no és viable actualment; que l’accessibilitat per a vianants a la trama urbana del municipi està limitada, per exemple pel pendent d’alguns carrers; que no hi ha cap oferta viària específica per a bicicletes al municipi, malgrat que existeix una xarxa de camins en bon estat que pot ser utilitzada per a la connexió interurbana; que no circulen ciclistes pel municipi en dies feiners; que l’avinguda de Manresa té un disseny més propi d’una via interurbana que d’una travessera; o que la major part de les vies del nucli urbà són de doble sentit.

El PMUS també compta amb propostes en l’àmbit de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena, que inclouen homogeneïtzar els tipus de places d’aparcament a la calçada; un sistema de control de les zones de càrrega i descàrrega a través d’una aplicació mòbil; o projectes com la Via Blava de l’Anoia, que inclourà la Riera d’Òdena, o el Pla de senders turístics de l’Anoia.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

La Policia d’Igualada posa 6 denúncies per “botellons” i 35 per no dur mascareta

La tinent d'alcalde i regidora de Governació, Interior, Hisenda, Carlota Carner, alertava aquest dilluns a través del seu compte de Twitter que aquest passat...

El tancament de restaurants atura les Jornades Gastronòmiques de la Vinyala

Les darreres mesures per la Covid-19 obliguen a suspendre les primeres Jornades Gastronòmiques de la Vinyala, i es que les noves restriccions obliguen al...

El Circuit ParcMotor comença a gestionar el Campus Motor

Aquest dilluns s’ha fet oficial el relleu en la gestió del Campus Motor Anoia. El Consell Comarcal de l’Anoia, que n’és el titular i...

25 grups i 600 persones aïllades als centres educatius anoiencs

La setmana als centres educatius de l'Anoia ha començat amb 25 grups estables confinats. L'Escola Pia d'Igualada és el centre on n'hi ha més,...

Amics de Manitos, un cop de mà als infants i adolescents treballadors del Perú

Amics de Manitos és una associació sense ànim de lucre que treballa per la cooperació i el desenvolupament, i en especial per defensar els...
Compartir