Neix concacomerç.cat, per rellençar el comerç de la Conca

227

La Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d’Òdena (MICOD) i els set ajuntaments que en formen part estan treballant en la creació d’una pàgina web, concacomerç.cat, per donar un nou impuls als comerços locals.

L’acció està inclosa dins del projecte Conca Comerç, que es va engegar l’abril i que van posar en marxa els ajuntaments de la zona i diverses associacions de comerciants amb l’objectiu d’estimular el consum de proximitat en els moments tan complicats que estem vivint.

El nou web és una plataforma de serveis, en què el comerciant pot donar visibilitat i promocionar el seu negoci, i la ciutadania pot consultar els diferents comerços de la Conca, les seves promocions i esdeveniments. També inclou una àmplia oferta de restauració i un apartat amb propostes d’oci, cinema, actes culturals, activitats lúdiques, entre d’altres.

Concacomerç.cat vol ser una gran botiga a tocar de casa, amb una oferta sòlida i diversa que, partint de l’actual crisi sanitària, permeti tenir a l’abast, des d’ara i de manera ràpida i intuïtiva, tot allò que es busqui.

Els set ajuntaments de la MICOD, que impulsen la plataforma són: Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Òdena, la Pobla de Claramunt, Jorba i Castellolí, amb el suport de les associacions de comerciants: Igualada Comerç, Mercat de la Masuca, Nou Centre d’Igualada, Vilanova Comerç, Unió d’Establiments de Montbui, Comerç d’Òdena i el Gremi d’hostaleria de l’Anoia.

Altres accions de Conca Comerç
Des que què es va iniciar el projecte ConcaComerç, s’han portat a terme diferents actuacions. La primera campanya que es va tirar endavant, amb el lema “Ara més que mai, estem per tu”, els municipis van difondre per diferents vies la relació d’establiments que podien oferir-los serveis, tant aquells de primera necessitat, oberts des del primer moment, com aquells que van poder obrir, amb condicions molt específiques, amb l’arribada de la Fase 1.

En aquests moments s’està duent a terme la segona part de la campanya, “Ara més que mai, jo compro a casa”, amb l’edició d’un vídeo que mostrava com obrien les portes de nou els comerços i a partir d’ara d’uns vídeos en què diferents persones expliquen les raons per comprar a les botigues locals, amb la finalitat de sensibilitzar la població en aquest sentit.
Paral·lelament també s’ha donat suport al món de la restauració i s’ha editat un vídeo publicat ja a xarxes, que sota eslògan «En tenim ganes» té l’objectiu de transmetre un missatge de confiança, d’il·lusió per tornar-hi, d’activar la gent,… També s’ha donat suport en l’àmbit formatiu, organitzant cursos en línia gratuïts adreçats als comerciants i emprenedors locals.