Més pisos i un nou supermercat a plaça de Cal Font
M

24 de setembre de 2016

El solar de Cal Font té els dies comptats. Després de 10 anys anant d’una propietat a l’altra, i de mil i un projectes refets, el darrer tros de terra on hi havia la fàbrica de Cal Font acabarà convertint-se en un edifici de pisos. Res de centre cultural, ni d’hotel, ni de centre cívic, com s’havia arribat a dir. Pisos i baixos comercials, curt i ras.

 
El darrer propietari és l’empresa madrilenya Gestilar, que a través de la seva filial Gestilar Igualada SL va comprar el desembre de 2015 a Aliseda SAU les tres finques que conformen el terreny.

ProEXR File Description =Attributes= cameraAperture (float): 350.000031 cameraFNumber (float): 14.000000 cameraFarClip (float): 1000000015047466200000000000000.000000 cameraFarRange (float): 10000.000000 cameraFocalLength (float): 193.155914 cameraFov (float): 84.186462 cameraNearClip (float): 0.000000 cameraNearRange (float): 0.000000 cameraProjection (int): 0 cameraTargetDistance (float): 66060.460938 cameraTransform (m44f) channels (chlist) compression (compression): Zip dataWindow (box2i): [0, 0, 1549, 872] displayWindow (box2i): [0, 0, 1549, 872] lineOrder (lineOrder): Increasing Y name (string): "" pixelAspectRatio (float): 1.000000 screenWindowCenter (v2f): [0.000000, 0.000000] screenWindowWidth (float): 1.000000 type (string): "scanlineimage" =Channels= A (half) B (half) G (half) R (half) VRayObjectID (uint) VRayReflection.B (half) VRayReflection.G (half) VRayReflection.R (half) VRaySpecular.B (half) VRaySpecular.G (half) VRaySpecular.R (half)

Supermercat Consum
Els nous propietaris van fer el seu projecte, aprovat per l’Ajuntament el passat mes d’abril. Aquest contempla la construcció de 57 pisos de dos, tres i quatre habitacions, i, inicialment, dues plantes soterrànies, una primera com a a aparcament privat dels habitatges, i una segona per a pàrquing d’un supermercat que hi haurà a la planta baixa, amb una superfície de venda de 1.278,99 m2.

 
En aquests darrers mesos, però, dificultats tècniques van aconsellar fer només una planta d’aparcament i, enlloc de fer la segona, millor construir un túnel de connexió del supermercat amb el pàrquing existent de Cal Font. Això és el que dimarts van aprovar a l’Ajuntament d’Igualada, previ acord de Gestilar amb la cadena Saba per a llogar 40 places de pàrquing, que seran d’ús per a l’establiment.

 
Aquí és on hem sabut que el supermetcat serà de la cadena Consum, una cooperativa espanyola amb 674 establiments al país, alguns d’ells a l’Anoia, concretament a Montbui i el Bruc. Serà el supermercat més gran del centre de la ciutat. Feta aquesta aprovació, la promotora Gestilar ja pot tirar endavant els permisos necessaris per dur a terme les obres.

Denúncia de tracte de favor a la promotora
El tinent d’alcalde Jordi Pont assegurava aquest dimecres que “amb aquesta decisió posem punt i final a una llarga història, deu anys en què aquest tema estava bloquejat”. Tot i això, en el ple municipal van sorgir algunes veus que veien “tracte de favor” amb l’empresa promotora.

 
Per exemple, Decidim. “Es tracta d’una nova modificació de l’espai públic a mida d’una gran superfície, en el que considerem pràctica habitual d’una política de favors per aquest tipus de comerç”, ha explicat el regidor Dario Castañé. És l’“enèsim ajustament de l’espai públic a favor d’una gran superfície”, i recorda “els antecedents de Mercadona i Aldi, amb modificacions a mida del planejament urbanístic”.

 
Castañé apunta, a més a més, l’avantatge competitiu que suposa per al nou supermercat Consum el fet que els seus clients no hauran de pagar per l’aparcament, mentre que els de la resta de comerços del Cal Font i el centre sí. “A banda, afegeix el regidor del grup, de l’estalvi d’inversió que li suposa a Gestilar el fet de no haver de fer la segona planta subterrània”.

 
Decidim Igualada reivindica un altre model de comerç, i per tant de ciutat, basat en el comerç local i de proximitat. La plataforma de confluència d’esquerres considera que el comerç “autòcton” és el que més reverteix en el teixit econòmic, ja que no es produeix la fuga dels beneficis cap a entitats de fora, fa veïnatge, no centralitza l’oferta en grans locals i enforteix l’oferta laboral.

 
Ja en el seu programa electoral, Decidim declarava el seu rebuig a la instal·lació de noves grans superfícies comercials i la defensa del comerç local. Entre els seus objectius es troben, per exemple, fomentar la cooperació entre els comerços de barri per implementar nous serveis i explorar mesures per recuperar l’activitat.

Jordi Puiggròs

Comparteix l'article:

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta