Aquest dilluns la majoria d’universitat començaven les classes lectives i això ha provocat un augment de la demanada del servei de bus entre Igualada i Barcelona a primera hora del matí i el servei invers al migdia. Doncs bé, com ja ha passat en altres temporades, molts usuaris del servei s’han queixat de les deficiències del transport i de la falta de seients per la demanada que hi ha.
Sembla ser que en alguns casos alguns viatger han hagut de fer el trajecte drets, quan està totalment prohibit, mentre que en d’altres casos s’ha deixat a diversos viatger a terra, sense poder pujar al bus perquè ja anava ple.
@monbusinfo la següent expedició exprés Barcelona-Igualada de sortida a les 15:45 ha tornat a deixar usuaris a terra a Palau Reial i zona universitària. No va logotipat com a exprés i no s’obren les portes del maleter… @territoricat @hispanofail_ @ajigualada
— Aurea Solsona (@aureasolsona) September 12, 2022
Bon dia, de la parada de ľantic hospital les 10 persones que esperavem ja no hem pogut pujar. Quina puta vergonya. @marccastells @jordicuadras @albaverges @NeusCarles @monbusinfo @RadioIgualada @anoiadiari @VeuAnoia @elmonarac1
— Xavi Miserachs (@xmiserachs) September 13, 2022
Davant aquestes crítiques i mala gestió del servei, el regidor de Mobilitat d’Igualada, Miquel Vives, ha informat a través de Twitter que “és inadmissible que Monbus doni aquest pèssim servei que hem patit aquest inici de curs. Exigim a la Generalitat que solucioni el problema immediatament i demà tinguem el servei amb condicions òptimes”.
Esquerra critica la passivitat del govern municipal
“Nou curs i mateix problema”, amb aquesta rotunditat Esquerra Republicana ha volgut expressar el seu malestar davant l’allau de noves crítiques envers la precarietat de servei d’autobús que diàriament centenars d’igualadins pateixen en intentar arribar a Barcelona.
Segons el cap de l’oposició local, Enric Conill, “és inacceptable que siguem encallats en els mateixos problemes de sempre sense que l’Ajuntament trobi una solució”. Els republicans
recorden que fa cinc anys una auditoria de la Generalitat ja va constatar “greus incompliments horaris o deficiències en els vehicles. I que ara, anys després, perduren sense semblar importar al govern d’Igualada”.
En la mateixa línia, el regidor David Prat ha recordat la històrica lluita del Jovent Republicà i les antigues JERC, “que durant anys van estar denunciant i explicant allò que l’Ajuntament amagava”. Prat exposa que un servei amb “autobusos que arriben tard, autobusos que no arriben, vehicles calcinats o joves que han de viatjar drets pagant pràcticament 9 euros pel trajecte, és un mal servei”. “El transport és bàsic per a milers de joves i treballadors que necessiten arribar quan toca a la facultat i la seva feina, i no pot ser que l’alcalde i el govern continuïn mirant cap a un altre costat davant una problemàtica que s’agreuja cada inici de curs”.
En contraposició a la mala prestació del servei, Alba Vergés creu que cal “exigir responsabilitat a la companyia i posar la institució local al capdavant de la gent per reivindicar un servei digne”. Tanmateix, Vergés també considera necessari activar i obrir una nova línia de busos llançadora que uneixin Igualada amb rodalies R4 a Castellbisbal
de forma exprés, una mesura que “vertebrarà el transport de la ciutat i oferirà nous punts d’enllaç”, ja que molts igualadins ja fan ús d’aquesta via, però amb transport privat. Finalment, la republicana ha demanat “valentia” al govern local i “treballar des d’avui mateix en una solució eficaç que resolgui aquest problema on seguim encallats”.