13.9 C
Igualada
Dijous, febrer 25, 2021

L’Escola Mowgli guanya el concurs Problemes de l’Esprint

Els alumnes de cicle superior de l’Escola Mowgli van participar i quedar primers en el concurs en línia de resolució de problemes matemàtics, els Problemes de l’Esprint. Al matí van competir els Akeles i a la tarda els Mowglis. L’Escola va ser el centre més ràpid, amb encert total, sense cap errada, i amb un temps de concurs de 1949 segons.

Els Problemes de l’Esprint són una activitat de resolució de problemes per equips (no individual), que va néixer l’any 2000, Any mundial de les matemàtiques. La convoquen conjuntament la FEEMCAT (Federació d’Entitas per l’Ensenyament de les Matemàtiques de Catalunya), el Cesire/Creamat del Departament d’Ensenyament (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa) i la SCM (Societat Catalana de Matemàtiques). Per les excepcionals condicions climatològiques viscudes a Catalunya la setmana lectiva del 20 al 24 de gener l’activitat es va realitzar en dos dies diferents, el dia 22 de gener i el dia 29 de gener. Globalment ha estat la convocatòria dels problemes de l’esprint amb més participació.

El dia 22 de gener hi va haver un grau d’encert excepcional, amb 29 equips amb encert ple de 31 equips participants (un 94%). El dia 29 hi va haver un rècord de participació, amb 118 equips participants de 78 centres escolars amb un total de 1898 alumnes.
Els dos centres més ràpids en aquesta segona jornada van ser la Fundació Escola Mowgli, amb 1949 segons i el Saint George’s School, de Fornells de la Selva, 2111 segons.
Els centres que no van tenir cap errada en els problemes del concurs van ser la Fundació Escola Mowgli, d’Igualada, l’Escola Josep Pallach, de Figueres i l’Escola L’Arjau, de Vilanova i la Geltrú

Com està pensat que es desenvolupi el treball en l’equip?
L’activitat consisteix a resoldre una col·lecció de problemes matemàtics, mitjançant el treball en equip i amb la col·laboració entre els diferents components del grup, tot debatent els mètodes i estratègies emprades i analitzant-ne les solucions, en el menor temps possible.

Cal destacar que els problemes proposats no són els que habitualment es tracten a les aules, sinó que els alumnes han de fer servir tant la seva intuïció matemàtica com els continguts impartits a les classes per a abordar-los.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

La MICOD organitza una cinquantena d’actes per commemorar el Dia de la Dona

Les regidores dels set municipis de la Conca d’Òdena han presentat aquest dimecres un farcit programa d’actes de commemoració del 8 de març, el...

Es convoca la 16a edició dels Premis Igualada Recerca Jove

La tinenta d’alcalde Carlota Carner ha anunciat aquest dimecres la convocatòria d’una nova edició dels Premis Igualada Recerca Jove atorgats als treballs dels alumnes...

El nou Espai Social i Cultural de Calaf portarà el nom de Carmen Arrojo i Maroto

El passat dilluns, Calaf va celebrar el ple municipal, en format online, del mes de febrer. Un dels primers punts va ser l'aprovació per unanimitat...

Han tingut temps, però no interès

La Diputació de Barcelona afirma que Igualada no té un pla de reactivació econòmica i social davant l’impacte de la covid-19 Som a les portes...

Igualada acollirà un fòrum sobre el comerç català el proper dilluns

Comentar i debatre el present i el futur del comerç local, aquest és l’objectiu del FORUMCOMERÇCAT, organitzat per Igualada Comerç i que es celebrarà...
Compartir