20 C
Igualada
Dimecres, octubre 28, 2020

L’Escola Mowgli guanya el concurs Problemes de l’Esprint

Els alumnes de cicle superior de l’Escola Mowgli van participar i quedar primers en el concurs en línia de resolució de problemes matemàtics, els Problemes de l’Esprint. Al matí van competir els Akeles i a la tarda els Mowglis. L’Escola va ser el centre més ràpid, amb encert total, sense cap errada, i amb un temps de concurs de 1949 segons.

Els Problemes de l’Esprint són una activitat de resolució de problemes per equips (no individual), que va néixer l’any 2000, Any mundial de les matemàtiques. La convoquen conjuntament la FEEMCAT (Federació d’Entitas per l’Ensenyament de les Matemàtiques de Catalunya), el Cesire/Creamat del Departament d’Ensenyament (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa) i la SCM (Societat Catalana de Matemàtiques). Per les excepcionals condicions climatològiques viscudes a Catalunya la setmana lectiva del 20 al 24 de gener l’activitat es va realitzar en dos dies diferents, el dia 22 de gener i el dia 29 de gener. Globalment ha estat la convocatòria dels problemes de l’esprint amb més participació.

El dia 22 de gener hi va haver un grau d’encert excepcional, amb 29 equips amb encert ple de 31 equips participants (un 94%). El dia 29 hi va haver un rècord de participació, amb 118 equips participants de 78 centres escolars amb un total de 1898 alumnes.
Els dos centres més ràpids en aquesta segona jornada van ser la Fundació Escola Mowgli, amb 1949 segons i el Saint George’s School, de Fornells de la Selva, 2111 segons.
Els centres que no van tenir cap errada en els problemes del concurs van ser la Fundació Escola Mowgli, d’Igualada, l’Escola Josep Pallach, de Figueres i l’Escola L’Arjau, de Vilanova i la Geltrú

Com està pensat que es desenvolupi el treball en l’equip?
L’activitat consisteix a resoldre una col·lecció de problemes matemàtics, mitjançant el treball en equip i amb la col·laboració entre els diferents components del grup, tot debatent els mètodes i estratègies emprades i analitzant-ne les solucions, en el menor temps possible.

Cal destacar que els problemes proposats no són els que habitualment es tracten a les aules, sinó que els alumnes han de fer servir tant la seva intuïció matemàtica com els continguts impartits a les classes per a abordar-los.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Som-hi estructura la proposta per a solucionar el repartiment a domicili

El grup municipal d’Igualada Som-hi s’ha reunit amb Anoia Riders i el Gremi d’Hosteleria de l’Anoia per a fer-los arribar la proposta que va...

Convocada per aquest vespre una concentració davant la caserna de la Guàrdia Civil

Davant les detencions que s'han produït a primera hora del matí de diverses persones vinculades amb el món de l'independentisme, 3 d'elles a Igualada,...

Programació doble a l’Aurora amb el Temps Viscut i Molotov

Aquest cap de setmana el Teatre de l’Aurora oferirà doble programació. El divendres 30 d’octubre tindrà lloc el concert del Cicle Música de Primera...

Avui dimecres, IV Fòrum Empresarial de l’Anoia de la UEA

La Unió Empresarial de l’Anoia (UEA) celebra avui, dimecres dia 28 d’octubre, el IV Fòrum Empresarial de l’Anoia, que havia quedat posposat per la...

El claustre de l’Institut Badia i Margarit es queixa de les condicions del nou edifici

El curs escolar iniciat el passat 14 de setembre és segurament un dels més atípics que hem viscut mai. La situació de pandèmia global...
Compartir