15.6 C
Igualada
Divendres, gener 28, 2022

L’Escola Mowgli guanya el concurs Problemes de l’Esprint

Els alumnes de cicle superior de l’Escola Mowgli van participar i quedar primers en el concurs en línia de resolució de problemes matemàtics, els Problemes de l’Esprint. Al matí van competir els Akeles i a la tarda els Mowglis. L’Escola va ser el centre més ràpid, amb encert total, sense cap errada, i amb un temps de concurs de 1949 segons.

Els Problemes de l’Esprint són una activitat de resolució de problemes per equips (no individual), que va néixer l’any 2000, Any mundial de les matemàtiques. La convoquen conjuntament la FEEMCAT (Federació d’Entitas per l’Ensenyament de les Matemàtiques de Catalunya), el Cesire/Creamat del Departament d’Ensenyament (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa) i la SCM (Societat Catalana de Matemàtiques). Per les excepcionals condicions climatològiques viscudes a Catalunya la setmana lectiva del 20 al 24 de gener l’activitat es va realitzar en dos dies diferents, el dia 22 de gener i el dia 29 de gener. Globalment ha estat la convocatòria dels problemes de l’esprint amb més participació.

El dia 22 de gener hi va haver un grau d’encert excepcional, amb 29 equips amb encert ple de 31 equips participants (un 94%). El dia 29 hi va haver un rècord de participació, amb 118 equips participants de 78 centres escolars amb un total de 1898 alumnes.
Els dos centres més ràpids en aquesta segona jornada van ser la Fundació Escola Mowgli, amb 1949 segons i el Saint George’s School, de Fornells de la Selva, 2111 segons.
Els centres que no van tenir cap errada en els problemes del concurs van ser la Fundació Escola Mowgli, d’Igualada, l’Escola Josep Pallach, de Figueres i l’Escola L’Arjau, de Vilanova i la Geltrú

Com està pensat que es desenvolupi el treball en l’equip?
L’activitat consisteix a resoldre una col·lecció de problemes matemàtics, mitjançant el treball en equip i amb la col·laboració entre els diferents components del grup, tot debatent els mètodes i estratègies emprades i analitzant-ne les solucions, en el menor temps possible.

Cal destacar que els problemes proposats no són els que habitualment es tracten a les aules, sinó que els alumnes han de fer servir tant la seva intuïció matemàtica com els continguts impartits a les classes per a abordar-los.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

El bicentenari de “Els Tres Tombs d’Igualada”, un valuós testimoniatge del nostre patrimoni cultural

La Festa dels Tres Tombs, avui ja bicentenària a la nostra ciutat, i catalogada com a Festa Patrimonial d’Interès Nacional per la Generalitat de...

Òdena celebra aquest diumenge la reformulada Fira de Sant Sebastià, la Fira de la Baronia d’Òdena

Òdena, recupera, la Fira de la Baronia en el marc de la celebració de Sant Sebastià, i en celebra aquest diumenge, 30 de gener,...

Humans Anoia: Joan Solé Oller

JOAN SOLÉ OLLER  Nascut a Igualada el 1963, fotògraf professional  Afeccionat a la fotografia des de sempre i fotògraf professional des de l’any 1982, enguany farà...

Aquest diumenge, Mercat d’Antiguitats

Com és habitual cada darrer diumenge de mes, aquest proper diumenge 30 de gener tindrà lloc el Mercat d’Antiguitats, col·leccionisme, art i artesania, organitzat...

L’Editorial: La força de la ciutadania

Sovint els ciutadans creuen que han de sol·licitar a les administracions que els donin o concedeixin coses. Massa sovint es deixen portar pel desànim...
Compartir