Les grans operadores de telefonia demanen un “us responsable de la xarxa” davant l’augment de trànsit pel coronavirus
L

18 de març de 2020

Els cinc principals operadors de telecomunicacions d’Espanya (Telefónica, Orange, Vodafone, MásMóvil i Euskaltel) han aconsellat als usuaris que facin un ús “racional i responsable” de les xarxes a causa de l’increment del trànsit previst per les mesures i recomanacions derivades de la crisi del coronavirus. En un comunicat conjunt, les cinc companyies expliquen que les xarxes de telecomunicacions, tant fixes com mòbils, estan vivint en els últims dies “una explosió de trànsit” com a conseqüència de la situació generada pel Covid-19 i els esforços per frenar la seva expansió. Així, apunten que en termes generals, el trànsit a través de les xarxes IP ha experimentat increments propers al 40%, mentre que l’ús del mòbil ha augmentat al voltant d’un 50% en la veu i entorn un 25% en les dades.

En aquest context, els cinc operadors de xarxa recorden que disposen d’equips vetllant pel funcionament de la xarxa “24 hores, set dies a la setmana”, i estan prenent mesures de reforç de les seves xarxes similars a les que s’implementen, per exemple, a les zones costaneres a l’estiu.

En aquesta línia, també asseguren que s’està fent “tot el possible” per incrementar la capacitat de les xarxes posant més equips en servei i augmentant la capacitat dels existents, però incideixen que aquestes mesures “no són efectives de forma immediata”.

Recomanacions
Per aquest motiu, remarquen que, per garantir la qualitat del servei i una excel·lent connectivitat, totes aquestes millores han d’anar acompanyades, “especialment ara, en la nova situació d’aïllament en tot el país, d’un ús intel·ligent i responsable de la xarxa i els recursos que proporciona”. En aquest context, els operadors estan compartint una sèrie de recomanacions amb els seus clients, entre les quals s’inclouen evitar els mails massius o utilitzar el telèfon fix en comptes del mòbil per realitzar trucada quan sigui possible.

Així mateix, aconsellen que es descarreguin només els documents o arxius que de veritat es necessiten i, si poden esperar, fer-ho a la nit o en les ‘hores vall’ amb menys concurrència de trànsit (entre les dues i les quatre de la tarda i entre les dotze de la nit i les vuit del matí).

En aquesta línia, afegeixen que, sempre que sigui possible, no es baixin fitxers de molt pes (vídeos, PPTS, etc.) i s’enviïn enllaços o rutes cap a on estiguin emmagatzemats. A més, afegeixen que, si és imprescindible enviar-los, es comprimeixin abans o se’ls doni un format que pesi menys (de ppt a pdf, per exemple).

“I, sobretot, optimitza el trànsit per allò que de veritat necessitis: mail, treball en remot, conferències, aplicacions escolars i d’educació, accés a informació … i les eines d’oci, videojocs, streaming, reproducció de vídeo a directe … reserva-per a les hores de menys trànsit “, subratllen.

A la comarca, Iguana garanteix la connexió
Des d’Iguana recorden que els serveis de telecomunicacions són considerats serveis essencials. Per tot plegat i entenent que els serveis que ells presten són una necessitat i no un luxe, garanteixen la seva continuïtat, extremant les mesures de seguretat tant per als clients com per al seu equip que des de fa dies ja han adoptat les mesures recomanades per les autoritats sanitàries competents.

Pel que fa a la seva botiga del carrer Santa Caterina, 32 d’Igualada, romandrà tancada fins a nou avís seguint les indicacions de l’Ajuntament d’Igualada. Per tot plegat, els canals d’Atenció al Client es mantenen en ple funcionament ja sigui a través del telèfon 93 803 55 09, de WhatsApp al número 602 21 13 33 (de dilluns a divendres de 8 a 20 h) i el correu electrònic sac@iguana.cat. També podeu trobar informació a la seva pàgina web www.iguana.cat.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?