21 C
Igualada
Dijous, setembre 24, 2020

Les acadèmies d’idiomes es preparen davant el nou curs

Més enllà de les extraescolars que es realitzen en els propis col·legis, les acadèmies d’idiomes són un altre escenari clau per als nens fora de l’horari lectiu. Aquestes acadèmies es preparen per al seu retorn i algunes han tingut les cursos d’estiu com a test preparatori, i no es coneix cap cas que hagi ocasionat un contagi.

L’octubre és la data fixada per començar les classes d’anglès en moltes acadèmies, ja que el setembre és un mes que es deixa com a espai perquè les famílies organitzin el seu calendari i puguin compaginar diverses activitats extraescolars.
De moment, les empreses especialitzades confirmen que les mesures que estan posant en pràctica durant tot l’estiu i que seguiran establint durant el curs escolar són estrictes i de degut compliment. Per exemple, hi ha gels a l’entrada i en cada aula, tothom porta mascareta, i es compleix amb la distància de seguretat.

Una de les grans restriccions és el tema d’alumnes per classe i lògicament, a les acadèmies d’anglès la reducció serà dràstica. Algunes acadèmies tenen màxim quatre alumnes, però això depèn de l’espai i de poder complir així amb la distància de seguretat obligatòria.
Mentrestant, la majoria de les famílies tenen clar que les activitats extraescolars suposen un aspecte clau per al desenvolupament acadèmic i lúdic dels seus fills. Per això, la postura és clara en molts casos: es vol portar els nens a extraescolars, ja que es confia que es prenguin mesures de seguretat.

«Per als nens és llevar-los una cosa a la que ells estan acostumats i que es tracta d’una font de diversió i distracció» o «tot el que els recordi a la seva anterior rutina és sens dubte una cosa positiva per a ells i si deixen de fer les seves activitats extraescolars no arribarà mai la tan anhelada “normalitat”, són algunes de les respostes que ofereixen moltes famílies sobre les seves intencions.
Són setmanes claus per a la tornada a l’escola i de les activitats extraescolars. Els col·legis -i les famílies- estudien la seva decisió, però tenen clar que només apostaran per l’oferta si hi ha seguretat i demanda.

Aprendre idiomes, bàsic des de petits
La infantesa és sens dubte la millor època per aprendre una llengua, ja que els més petits són autèntiques esponges.
Els nens petits aprenen més ràpid els idiomes atès que les seves xarxes neuronals encara estan en desenvolupament, de manera que presenten millor predisposició a conèixer coses noves i aprendre-les. Els nens passen per diferents etapes fins arribar a ser bilingües. En aquest camí construeixen mentalment una llista de les dues llengües que aprenen, on s’observa certa confusió d’idiomes. A poc a poc, els nens van articulant frases cada vegada més complexes, sent oracions mixtes (barreja dels dos idiomes) fins als 3 anys, a partir d’aquesta edat la barreja és cada vegada menor. És a partir dels 4 anys quan els menors comprenen que es tracta de dos idiomes diferents.

10 avantatges que els nens aprenguin anglès
– El bilingüisme -o trilingüisme, en el cas dels catalans- estimula la creativitat i la capacitat de resoldre problemes.
– Aprendre idiomes també és obrir la ment i ser conscient que hi ha molts punts de vista. És a dir, els nens són més tolerants, comprensius i respectuosos amb la resta de la societat, incloses persones d’altres cultures.
– Els seus circuits cerebrals estaran més preparats i predisposats a aprendre altres idiomes.
– Tindrà facilitat per comunicar-se i relacions interpersonals més fluides. De la mateixa manera guanyarà confiança en si mateix i autoestima.
– Aprendre altres llengües permet millorar i aprendre encara millor la llengua nativa i utilitzar-la més eficaç.
– Tindrà moltes més facilitats per entrar a qualsevol universitat del món, així com trobar feina a Espanya o fora d’ella. Es tracta d’una inversió de futur enorme.
– Quan viatge no tindrà problema en comunicar-se, tenint facilitat per comprar o parlar amb el servei de l’hotels i restaurants.
– Si des de petits aprenen a pensar en anglès i interioritzar l’idioma, durant la seva adolescència i joventut els serà molt més senzill estudiar aquest i altres idiomes, ja que tindran l’oïda acostumat, i no necessitaran emprar tant de temps a estudiar.
– En parlar un altre idioma des de ben petit, el coneixerà i parlarà com llengua materna.
– Un terç de les empreses de comunicació internacional, comerç i finances requereixen de personal que parli aquest idioma. A més, és la llengua oficial de moltes organitzacions internacionals com la Unió Europea, Nacions Unides, la OTAN, o la Unesco.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Igualada Som-hi aporta 32 esmenes al Pla de Mobilitat

El grup municipal d’Igualada Som-hi ha presentat 32 esmenes a la redacció del nou Pla de Mobilitat. Després d’aportar propostes a les diferents sessions...

Entitats igualadines es queden sense espai a l’Escola de Música però l’Ajuntament es compromet a reubicar-les

Fa pocs dies, un cop ja havia començat el curs escolar, les entitats culturals que assajaven a l'Escola Municipal de Música d'Igualada van rebre...

La igualadina Alba Llobet publica el llibre “Un confinament a Igualada”

Un confinament a Igualada és un recull de textos que van ser escrits i publicats diàriament durant els 66 dies de confinament de la...

El PSC d’Òdena creu que Can Morera és “l’única alternativa viable” per fer-hi el macropolígon

"Can Morera és l’únic sector viable per desenvolupar un projecte tecnològic que permeti liderar la transformació digital i ubiqui la Conca al mapa a...

S’aprova la limitació de reunions socials a sis persones

El comitè de direcció del Pla PROCICAT, a proposta del comitè tècnic, ha aprovat aquest matí la proposta dels Departaments de Salut i Interior...
Compartir