L’Equip d’Atenció Primària Anoia Rural avança en el retorn a l’atenció presencial
L

23 de juliol de 2021

L’arribada de l’EAP Anoia Rural a la Pobla de Claramunt ha suposat una ampliació tant en l’horari d’atenció sanitària, que passava de 8 a 15 h a ser de 8 a 20 h, com del nombre de professionals que treballen a la nostra població. En tot cas l’aparició de la pandèmia i la seva evolució ha provocat que des del març del 2020 l’Equip d’Atenció Primària hagi hagut de modificar les seves rutines per tal d’adaptar-se a les necessitats de cada moment.
Avui en dia es treballa en la recuperació de l’atenció presencial a mesura que avança també el procés de vacunació entre la població. L’activitat dels professionals es basa en l’atenció de patologies no Covid i Covid , establint circuits i torns d’ atenció des dels diferents consultoris locals de l’equip.

Noves estratègies
Un dels principals objectius que s’ha marcat per als pròxims mesos l’EAP Anoia Rural és poder fer front a totes aquelles patologies que la immediatesa de la crisi sanitària ha deixat en segon pla. Així es busquen noves estratègies de treball que incideixen, entre altres qüestions, en la proactivitat dels professionals de l’atenció primària per tal de detectar aquelles afeccions que els propis pacients poden haver deixat de banda. En concret es destaca el paper que es realitzarà des d’infermeria a través de la detecció i seguiment de les situacions cròniques o en l’atenció domiciliària, així com treballar en l’apoderament dels pacients i les seves famílies o cuidadors en les patologies.

En aquesta mateixa línia des de l’equip s’anuncia també la seva incorporació al programa UBA3. Aquesta proposta permet una major implicació en el rol sanitari de la Unitat de l’Atenció a la Ciutadania, el personal que trobem al taulell dels centres o a l’altra banda del telèfon. Aquests treballadors i treballadores assumeixen noves responsabilitats relacionades amb la proximitat, per exemple, amb l’agilització de tràmits o en el control de patologies, suposant un treball conjunt entre aquesta unitat, els metges i metgesses de família i les infermeres.

Des de l’Ajuntament de la Pobla de Claramunt, l’alcalde, Antoni Mabras, destaca “l’agraïment de tot el municipi pel treball que ha fet des de l’inici de la pandèmia l’EAP. Som conscients que els treballadors i treballadores de l’equip han fet un esforç, i encara fan, que està per sobre de les seves obligacions. La nostra població està molt orgullosa de poder comptar amb l’Anoia Rural”.

Atenció a distància
Paral·lelament es mantenen els serveis d’atenció a distància que es potenciaven amb l’aparició de la pandèmia. Entre aquests des del maig del 2020 es disposa de la videoconsulta, una eina que permet resoldre problemes de salut puntuals i fer el seguiment dels pacients sense que s’hagin de desplaçar, a més de l’Econsulta, l’aplicació per a contactar directament amb els professionals de l’atenció primària a través de La Meva Salut. Precisament, pel que fa a l’Econsulta, que recentment ha incorporat també la possibilitat de contactar amb la Unitat de l’Atenció a la Ciutadania, el seu ús a la nostra zona ha crescut de manera considerable esdevenint l’EAP un dels equips amb major nombre de tràmits realitzats a través d’aquesta via de tota la Catalunya Central.

Un nou ecògraf
Finalment, gràcies al suport del Servei d’Atenció Primària Anoia, cal destacar la recent incorporació a l’EAP Anoia Rural d’un ecògraf que permet millorar la capacitat diagnòstica i resolutiva de l’equip. Aquesta eina se suma als dos ecògrafs portàtils amb els quals ja es comptava: un al Consultori Local de La Llacuna, proporcionat per l’Ajuntament del municipi, i un altre proporcionat pel Col·legi de Metges de Barcelona.
Els consultoris locals
L’EAP Anoia Rural ofereix atenció als consultoris de:
– CL La Pobla de Claramunt
– CL Carme (dóna servei a Carme i a Orpí)
– CL La Llacuna (dóna servei a La Llacuna i Miralles)
– CL Castellolí
– CL Òdena
– CL Pla d’Òdena
– CL Jorba (dóna servei a Jorba, Sant Genís, Rubió i Santa Maria del Camí)
– CL Copons (dóna servei a Copons i Veciana)
– CL Montmaneu (dóna servei a Montmaneu i Argençola)
– CL Sant Martí de Tous (dóna servei a Sant Martí de Tous, Bellprat i Clariana)

 

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta