L’Ateneu aixeca de nou el teló i es converteix en el primer teatre amb públic a Catalunya durant la covid-19
L

23 de maig de 2020
ACN – Si fa deu setmanes Igualada va ser protagonista per ser l’epicentre del virus, aquest divendres ho ha tornat a ser per convertir-se en la primera ciutat catalana que recupera el teatre. Les 30 entrades que s’han posat a la venda s’han exhaurit.
El cap del servei de cultura de l’Ajuntament d’Igualada explicava que, malgrat que no ha estat fàcil adaptar-se a les restriccions sanitàries, els emocionava la idea de donar un impuls a la cultura i especialment als artistes locals. També el protagonista del muntatge, l’igualadí Joan Valentí, deia que era tot un “orgull” pujar a l’escenari, encara que no negava que se li fan estranys els protocols. “Sembla que també fem teatre”, deia.

L’Ateneu va obrir portes un quart d’hora abans de l’inici. Hi van assistir majoritàriament espectadors locals, però també de fora. El Toni, que venia de Manresa, explicava que s’havia assabentat per casualitat i que no s’ho volia perdre, malgrat que l’obra ja l’havia vist. També en Jordi i la Xesca, de la Pobla de Claramunt, deien que tenien ganes de sortir “i què millor que el teatre”. “És un pas més per tornar a la normalitat”, opinava en Pep, d’Igualada, instants abans de seure a la butaca.

D’altres com l’Andreu i l’Elisa, també igualadins i que ja havien vist també l’obra, insistien en la importància de donar un cop de mà a la cultura. “I als tècnics”, afegia ell, “que sense ells no hi ha teatre i no sé com s’ho estan fent”.

Un homenatge a les víctimes
‘Mort a les Cunetes’ està dirigida pel manresà David Pintó i ha comptat amb la música en directa de Martí Marsal. Narra la història de ‘La Fossa de Can Maçana’: l’afusellament de nou republicans que van ser trets de la presó de Manresa la mitjanit del 9 de febrer de 1939, i la fuga d’un d’ells, Josep Nin, que ho va poder explicar. El protagonista, l’igualadí Joan Valentí, explicava que l’obra que, fins ara homenatjava a les víctimes de la repressió, és ara també “un homenatge a les víctimes de la pandèmia, moltes de les quals per desgràcia són les mateixes”.

Restriccions per garantir la seguretat
L’Ateneu ha complert amb els protocols de la fase 1 de desescalada. L’entrada dels assistents va ser esglaonada i respectant les distàncies de dos metres. De forma obligatòria, tots s’havien de rentrar les mans amb la solució hidroalcohòlica abans d’entrar i també es demanava l’ús de mascareta fins al moment d’asseure’s a la butaca i també en el moment de la sortida.

El teatre mostrava una imatge insòlita amb els 30 espectadors repartits per la platea i guardant les distàncies entre uns i altres. A més, seguint la normativa, es van tancar amb cintes totes les butaques que no es podien fer servir, és a dir, pràcticament totes.

Aposta per la cultura local
El teatre igualadí seguirà amb la programació. El pròxim espectacle, el 29 de maig, serà l’obra VERS’Eros, amb l’actriu i cantant igualadina Maria Colom. El muntatge fusiona poemes d’autors com Marc Freixas, Anna Garcia Garay o Jaume Piquet amb cançons de jazz com ‘The days of wine and roses’ d’Henry MancinI, o ‘You go to my head’ de J. Fred Coots.

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus que amb la nova normativa de lloguers s'abaixaran notablement els preus de la Conca?