El passat dimarts a la seu d’entitats de Vilafranca del Penedès es va fer la presentació d’un Congrés coordinat per l’Associació Provegueria del Penedès que vol debatre els eixos més significatius en els que s’hauria de centrar aquest nou ens administratiu. S’ha estat treballant la definició dels àmbits de treball i s’han considerat com a prioritàries Empresa i Coneixement, Cultura i Patrimoni, Model Turístic i El Territori, Infraestructures (Regió Agroalimentària). Els debats sobre els temes seleccionats se celebraran durant el mes de novembre en cada una de les ciutats cap de comarca i la primera es celebrarà a Igualada el dia 9 de novembre en la sala d’Actes del Casal d’Entitats (antic Maristes).
Félix Simon, president de l’Associació, ha subratllat la importància d’aquesta iniciativa tot posant-la dins del context actual. “Alguns poden pensar que no és el moment per parlar d’aquests temes quan el país està embrancat en altres de gran importància per al seu futur, però tot el que contribueixi a millorar el servei de les persones i ajudar a resoldre els problemes que la societat té plantejats a escala nacional i universal no poden esperar. I cadascú, dins les seves possibilitats hi ha de treballar contínuament”.
Fèlix Simón ha aprofitat l’anunci d’aquest congrés per posar en evidència la preocupació per la lentitud amb el que s’aborda aquest desplegament, quan fins ara només s’ha nomenat el Delegat, s’ha creat una petita oficina i s’ha aprovat crear la Comissió Territorial d’Urbanisme del Penedès, que permetrà dotar de l’òrgan competent en planificació urbanística i territorial la vegueria que es va crear el 2010.
Seguidament s’ha fet la presentació de la cartellera i material de suport pel Congrés i han parlat els coordinadors de les diferents àrees de treball. Pere Prat, Joan Tarrada, Jaume Casanyes i Jordi Cuyàs han exposat els treballs preliminars desenvolupats fins ara i que permeten anticipar l’interès per potenciar el Penedès en xarxa, l’aprofitament museístic, l’activitat turística aprofitant les singularitats i especificitats comarcals, el consum de proximitat, la promoció de polítiques de conservació de l’entorn i tot allò que millora les condicions de vida de la gent.
