11.9 C
Igualada
Divendres, novembre 27, 2020

L’Ajuntament d’Igualada tornarà a donar ajuts per al foment de la creació de llocs de treball estables

Un any més, l’Ajuntament d’Igualada convoca els ajuts per al foment a la creació de llocs de treball estable per part de les empreses i entitats igualadines i les subvencions per a persones desocupades que s’estableixin com a treballadors autònoms. El termini de la convocatòria, per ambdues subvencions, serà del 12 de setembre fins al 9 d’octubre.
Pel que fa a les característiques dels ajuts, cal destacar que es dona continuïtat, un any més, a la convocatòria de subvencions per al foment a la creació de llocs de treball estable. Es tracta d’un incentiu directe a la contractació indefinida de treballadors, que té com a objectiu fomentar l’estabilitat del mercat laboral i reduir la taxa de temporalitat al municipi.
Els ajuts van adreçats a les empreses i les entitats sense ànim de lucre igualadines que en el decurs del darrer any hagin realitzat contractacions estables. Aquestes contractacions hauran d’haver estat formalitzades entre l’1 de setembre del 2018 i el 31 d’agost del 2019 i haver-se mantingut en alta durant tot el període.

Per tal de determinar la quantia de les subvencions es tindrà en consideració un seguit de variables sociolaborals en relació amb el gènere i l’edat de la persona contractada. També es tindrà en compte si la persona contractada està o no empadronada a Igualada i si la forma jurídica empresarial és de societat cooperativa. Cada lloc de treball estable que obtingui subvenció es dotarà amb la quantitat mínima de 600 euros o podrà dotar-se en la seva part proporcional en cas de contractacions a temps parcial o contractacions de fixes discontinus.

D’altra banda, a fi d’incentivar la creació del mateix lloc de treball per part de les persones en situació de desocupació i facilitar la posada en marxa d’una activitat econòmica empresarial o professional a Igualada, l’Ajuntament d’Igualada convoca la línia de subvencions adreçada a les persones desocupades que s’estableixin com a treballadors autònoms.

Poden sol·licitar la subvenció les persones desocupades que s’estableixin com a empresaris individuals i causin alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) entre l’1 de setembre de 2018 i el 31 d’agost de 2019 i que, com a mínim, mantinguin aquesta alta fins a la data de presentació de la sol·licitud i durant 6 mesos ininterromputs.

L’Ajuntament d’Igualada subvencionarà per cada nova alta en el RETA de la Seguretat Social, fins al màxim del 100% de la quota mensual a pagar durant el primer any, un cop deduïdes les subvencions d’altres administracions pel mateix concepte, amb un import màxim de 500 euros. Aquests percentatges de subvenció podran variar, en funció de quin sigui el nombre de sol·licituds aprovades i la disponibilitat econòmica que en resulti.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Representació sobre la “In-Justícia Patriarcal” a Igualada per commemorar el 25-N

Un any més, i malgrat les circumstàncies actuals, aquest 25-N es va tornar a fer una concentració a la Plaça de l’Ajuntament d’Igualada on,...

La Veu de l’Anoia repartirà 360.000 vals promocionals per gastar en comerç de la Conca durant les properes tres setmanes

Aquest divendres, 27 de novembre, amb l'edició en paper de La Veu de l'Anoia hi trobaràs 40 vals per a gaudir en comerços d'Igualada...

Teresa Bernades posa fi a la seva etapa a la selecció espanyola

Teresa Bernadas ha anunciat que deixa la selecció espanyola d’hoquei patins després de 12 anys. La portera igualadina ha estat un peça molt important...

La Llacuna suspèn la celebració la Fira de Sant Andreu i Matança del Porc

L'Ajuntament de la Llacuna juntament amb l’Associació Matança del Porc ha decidit ajornar, fins l’any vinent, la Fira de Sant Andreu i Matança del...

Inici de les actuacions del Pla d’asfaltatge, amb un cost de 300.000 euros

Aquests propers dies s’iniciaran les obres incloses en el Pla d’asfaltatges 2020 d'Igualada, que inclou la reparació dels carrers del Sol, entre Baixada de...
Compartir