La millora de la línia del “carrilet” centra la reunió de la UEA amb Ferrocarrils de la Generalitat

126

La Unió Empresarial de l’Anoia es va reunir amb Ricard Font i Pere Calvet, president i director general, respectivament, de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), per parlar sobre la línia ferroviària que va des d’Igualada fins a Barcelona, la R6, també coneguda com a “carrilet”.

Paula Arias, gerent de la UEA, i Pere Vilarrubias, membre de la Comissió d’Urbanisme i Mobilitat de l’Anoia (CUMA) que també va assistir a la trobada, van traslladar als representants de FGC la demanda reiterada que es fa des del territori en relació a la línia ferroviària Igualada – Barcelona. Arias va afirmar que “som conscients que és una línia antiga i té les seves limitacions, però al territori ens sentim abandonats, ja que fa molts anys que des de l’Anoia reclamem millores i una reducció del temps de trajecte, que actualment és de 1.35h o 1.40h”.

Ricard Font va admetre que és una línia amb molta història, i va informar que en el pla d’actuació 10/30 de FGC (10 temes a treballar fins el 2030) s’ha previst fer dues millores. La primera serà “unir la línia del Baix Llobregat-Anoia amb la línia del Vallès connectant les estacions de Plaça Espanya i passeig de Gràcia”. Una millora que segons Font, “serà molt positiva per què els anoiencs podran arribar fins al centre de Barcelona”. La segona actuació prevista serà “estudiar quines millores es poden fer al llarg del traçat de la R6”. El president de Ferrocarrils va admetre que “aquesta no és una tasca fàcil” perquè
l’orografia per on passa la línia és molt complicada i “la inversió necessària és faraònica per reduir pocs minuts el temps del trajecte actual”. Amb tot, Font afirma que des de FGC es treballarà per a millorar la R6.

Al llarg de la reunió el president de FGC va exposar les oportunitats i/o possibilitats que té la comarca per créixer, i va posar de manifest la bona situació geogràfica de l’Anoia, i les bones comunicacions per carretera que hi ha amb Tarragona i Berga (a través de l’eix transversal), amb Lleida i Barcelona (per la A-2), el Baix Llobregat i la c-58 (a través de la B-224 i la futura B-40).

El soterrament dels passos a nivell també va ser un tema que es va posar damunt la taula. El director general de Ferrocarrils, Pere Calvet, va explicar que “els de Masquefa i Vallbona d’Anoia son passos a nivell complicats de soterrar per la seva ubicació, ja que estan situats al centre de les respectives poblacions”. En canvi el d’Igualada “és un projecte factible perquè hi ha espai”. Sobre aquest tema Ricard Font també va informar a la UEA i la CUMA que segons un acord aprovat al Parlament “a partir del 2021 s’hauran de soterrar tots els passos a nivell del territori”.