14 C
Igualada
Dilluns, març 1, 2021

La importància d’aprendre l’anglès de ben petit

Marga Ferri - ESCOLES - La Veu de l'Anoia - VeuAnoia.catEls nens, en els seus primers anys de vida, augmenten contínuament el seu vocabulari i la comprensió de la llengua. Sabem que els períodes sensitius són fonamentals per al desenvolupament personal del nen i que el període sensitiu propici per a l’aprenentatge d’un idioma és des del naixement fins als 6 anys d’edat. Com més aviat els oferim un model precís, real i apropiat de la llengua anglesa, abans i millor l’aprendran.

Com a professors d’anglès volem que els més petits comencin a pensar en el nou idioma el més aviat possible. Sabem que poden entendre molt abans de poder parlar. Per tant, hem d’aprofitar aquest moment per oferir-los el nou idioma de forma natural.

Tenint en compte que les llengües es componen de ritmes i sons veiem que, si al nen li donem l’oportunitat de sentir una llengua correctament, podrà aprendre a parlar imitant els sons i ritmes adquirits.

Llengües com el català i el castellà tenen menys longitud de freqüències que l’anglesa, per tant, és recomanable que el nen pugui escoltar totes aquestes noves freqüències i sons en aquesta edat, quan l’habilitat d’escoltar s’està desenvolupant i així poder reproduir-los més fàcilment a una edat posterior.

És molt important crear un ambient i un espai acollidor, segur i estimulant en el qual els nens puguin gaudir alhora que aprenen i tinguin la confiança per interactuar en anglès de manera espontània. Sense adonar-se’n s’endinsen en un nou món on només es parla anglès. Amb aquesta immersió lingüística els nens aprenen ja que interioritzen d’una manera natural l’idioma.

Els professors hem de tenir molt en compte que els nens tenen diferents estils d’aprenentatge, a cadascun li predomina un tipus d’intel·ligència i que aprenen del seu entorn, experimentant, jugant, utilitzant els cinc sentits. Per aquest motiu hem d’ensenyar l’anglès de manera visual, auditiva i a través de l’expressió corporal i el moviment. D’aquesta manera propiciem un aprenentatge multisensorial que afavoreixi tots els estils d’aprenentatge.

MARGA FERRI BLEDA, llicenciada en filologia anglesa i mestre educació infantil.
Professora Anglès Col·legi Montclar

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Veïns de Capellades denuncien tremolors a les cases i despreniments al Capelló per les explosions d’una pedrera

Des de fa mes d’un any, un centenar de veïns de Capellades veuen com les seves cases tremolen cada vegada que la Pedrera de...

Qui vol vi aigualit?

Una vegada es va presentar a casa meva un convidat imprevist. Al rebost hi tenia un molt bon vi, però en tenia poc. Per...

Igualada farà la vacunació a col·lectius professionals a l’Escorxador

Els espais firals de Manresa, Igualada i Vic, juntament amb l'hotel d'entitats de Berga, seran a partir de la setmana que ve els espais...

Quatre municipis anoiencs tindran un mòdul covid annex al seu CAP

La setmana passada, el Departament de Salut va instal·lar a Puig-reig el primer mòdul de suport als centres d’atenció primària de la Regió Sanitària...

Calaf ja té un punt de recàrrega per a vehicles elèctrics

Des de ja fa uns dies, ja està en funcionament el punt de recàrrega de vehicles elèctrics instal·lat a la plaça dels Arbres de...
Compartir