Els dies 14, 16 i 22 de juny, l’Escola municipal d’art i disseny la Gaspar, unirà cultura, empresa i disseny celebrant la 5a edició de La Gaspar Design Fest. El programa d’activitats es desenvoluparà en 3 dies.
El dimarts 14 de juny en el marc emblemàtic del Barri del Rec, l’Adoberia La Bella esdevindrà l’escenari del WORKSHOP de 8 a 8. Enguany el Workshop de 8 a 8 estarà guiat per Marta Cerdà Alimbau, artista independent, dissenyadora y tipògrafa. La seva obra principal se centra en els límits entre la tipografia i la il·lustració. Des del 2008, ha treballat en projectes globals que demanen direcció d’art, disseny, il·lustració i tipografia personalitzada per a clients d’art, cultura i publicitat a l’estranger. Els participants del Workshop són alumnat i exalumnat de la Gaspar que treballaran en una jornada intensiva per obtenir el disseny del cartell de la Festa Major d’Igualada 2022.
Durant la realització del Workshop també es presentarà la Beca Manel Caro, que dotarà al guanyador amb un any gratuït a l’espai de coworking LaMaca.
El dijous 16 de juny, a partir de les 19.00h, al Kiosk del Rec, es durà a terme la festa de cloenda de La Gaspar Design Fest, on a part de presentar els millors projectes del curs 2021-2022 es desvetllarà la imatge de la Festa Major d’Igualada 2022.
El dimecres 22 de juny a les 22.00h tindrà lloc el Mapping participatiu ‘Igualada és Cultura’ a la façana de la Biblioteca Central d’Igualada dins el marc d’Igualada Ciutat de la Cultura Catalana 2022. L’esdeveniment està organitzat per l’Escola municipal d’art i disseny la Gaspar i l’Ajuntament d’Igualada. L’alumnat del Cicle formatiu de grau superior en Gràfica audiovisual ha treballat aquest projecte dins el mòdul de Mapping, sota la tutoria del professor Albert Burzon de l’estudi Burzon*Comenge. Els continguts audiovisuals s’han elaborat de forma participativa per l’alumnat del CFGS de Gràfica audiovisual de l’Escola municipal d’art i disseny la Gaspar i quasi 600 infants d’Educació Primària de la Ciutat d’Igualada.
La temàtica dels continguts audiovisuals gira al voltant dels valors de la marca Igualada, com a capital de la cultura catalana, parlant d’història, patrimoni, territori viu i dinàmic i ciutadans ambaixadors de la pròpia ciutat.
Aquest és doncs un projecte d’innovació pedagògica i artística que busca de forma col·laborativa la implicació d’infants i joves a treballar en primera persona en la producció d’un projecte creatiu, artístic tecnològic i professionalitzador.
En aquest projecte també hi participen les escoles d’art municipals d’Igualada de Teatre i de Música com també professionals externs especialistes en innovació digital i noves narratives.