La campanya de promoció del tèxtil atrau mig milió d’euros a l’Anoia en sis mesos
L

4 d'abril de 2014

RodaPremsa_2abril_AngelsChacon_JoanGabarro_MarcCastells_DavidGarcia.jpg La campanya per promocionar el tèxtil a l’Anoia impulsada conjuntament per l’Ajuntament d’Igualada i l’Agrupació Tèxtil Fagepi ja està donant fruits; durant la segona meitat de 2013 s’han rebut 48 demandes de fabricació a Igualada, que s’han concretat en la confecció de més 76.000 peces fabricades en diversos tallers tèxtils igualadins i una facturació de 560.000 euros. Així ho demostra un estudi impulsat per Fagepi, que ha fet un seguiment de les 48 demandes rebudes a partir de diverses accions de comunicació com l’elaboració i difusió del dossier de l’inversor el maig de 2013, la nova pàgina web www.textilanoia.cat i la projecció del programa 30 minuts de TV3 dedicat al sector tèxtil igualadí, actuacions encaminades a impulsar la reindustrialització del sector tèxtil de l’Anoia. La difusió del dossier de l’inversor, que es va veure reforçada per l’emissió del programa “Teixint el futur” emès per TV3 el 2 de juny de 2013, va provocar un seguit de peticions que s’han canalitzat a través de l’Agrupació Tèxtil Fagepi, ja sigui via contacte telefònic, per correu electrònic o a través del formulari de la pàgina web www.textilanoia.cat. Totes les peticions rebudes per part de diferents marques s’han posat en contacte amb possibles proveïdors, prioritzant empreses de la comarca de l’Anoia i derivant-los a empreses d’altres zones de Catalunya en cas que no es poguessin assumir des del territori. En aquest últim cas s’ha treballat conjuntament amb l’Associació Catalana del Tèxtil i la Moda, amb seu a Barcelona, que compta amb gairebé 100 empreses associades d’àmbit català. Les gairebé cinquanta peticions que s’han rebut provenen tant d’empreses que buscaven proveïdors per fer mostres i fabricacions, com d’emprenedors que iniciaven un negoci i buscaven proveïdors o bé petits dissenyadors, que tenen dificultats per fabricar col·leccions de poques unitats. Algunes de les empreses que s’han mostrat interessades a fabricar aquí són Mango, Oysho, Código Básico, TCN, System Action, Luna Llena, Dignos i Smash; marques que estaven fabricant fora de l’Estat i que als últims mesos han retornat part de les seves produccions a Catalunya, un fenomen que ja es coneix com l’“efecte pèndol”.

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta