Josep Muñoz, gerent de Dep i més a Igualada i Vilafranca: “Oferim els nostres serveis amb totes les mesures de seguretat necessàries”

278

Cristina Roma

Parlem amb Josep Muñoz Ayala, gerent de Dep i més Igualada i Vilafranca del Penedès, sobre com ha afectat aquesta crisi sanitària de la Covid-19 i com afronten el futur el centres d’estètica i depilació com els seus.

Durant aquests dos mesos i mig de confinament el vostre establiment ha estat tancat o heu pogut fer algun tipus d’atenció als clients?
Hem estat tancats. Només es poden fer serveis de perruqueria a domicili a persones grans o mobilitat reduïda. Encara que estem al mateix gremi que la perruqueria, segons la llei no som de primera necessitat.

Actualment en quina situació d’obertura us trobeu? Els vostres clients han de demanar cita prèvia per poder ser atesos?
Actualment estàvem atenent als nostres clients amb cita prèvia i oferim tots els nostres serveis menys el solàrium. Esperem que en la propera fase ja podem atendre la depilació sense cita.

Quin tipus de mesures de seguretat heu de prendre vosaltres, com a treballadors, per atendre els vostres clients amb tota seguretat?
Nosaltres com a treballadors estem atenent amb mascareta, visera protectora i guants segons el servei. Hem col·locat mampares de protecció a la recepció, a les manicures i als serveis de facial, a part de la utilització de gels i sabons bactericides.

Per altra banda tenim el protocol per als clients que consta de desinfecció de mans i calçat a l’entrada, neteja de la cabina després de cada client i tot el material de depilació 100% d’un sol ús com ja fa molt temps que hi treballem.

I quin tipus de mesures de seguretat demaneu als clients que tinguin en compte?
Quan vàrem obrir el dia 4 i donàvem cita per telèfon informàvem als clients que era obligatori venir al centre amb mascareta i guants, però segons els experts ara el guants són contraproduents. Aquesta setmana només demanem la mascareta.

Estructuralment, heu hagut de fer modificacions a l’espai on treballeu? Quines mesures sanitàries aplicareu als diversos espais?
Estructuralment poques, les mampares comentades abans, ja que nosaltres treballem en cabines i podem garantir la separació dels clients. El nostre centre disposa de quatre cabines de depilació, una per a manicures i pedicures, una per a tractaments facials i una altra per a massatges i tractaments corporals. La neteja de cada cabina després de cada servei i segons recomanacions ministerials, netejar les àrees comunes dos cops al dia.

Consideres que heu rebut una bona informació sobre com s’ha de treballar durant aquestes fases d’obertura del confinament?
No gaire, la informació per part del govern Espanyol va arribar buida de contingut tant en el tema de l’obertura com en els protocols de treball, protecció dels treballadors, clients i com es podien desfer els ERTO. A part, el problema d’aconseguir els EPIS que estaven esgotats a tots els distribuïdors. Per sort al llarg de la setmana el gremi va dissenyar un protocol per poder atendre amb garanties i es van anar aclarint la resta de temes.

Els vostres tractaments comporten treballar a una distància molt propera amb el cos de les persones, justament allò contrari al que es recomana. Creus que canviarà en un futur la manera de treballar o tot retornarà a la normalitat?
Jo crec que no canviarà i espero que en un parell de mesos tot torni a la normalitat.

Aquests primers dies d’obertura, quina ha estat la resposta del client? Heu tingut bona afluència?
La resposta ha estat bona i el telèfon els primers dies era un no parar per donar cites.

El fet de poder atendre menys persones per haver d’espaiar les visites, farà encarir els serveis?
En un principi no. Si això s’allargués més de dos mesos o haguéssim d’endurir les mesures de seguretat aportant nosaltres els EPIS als clients, llavors haurem de fer alguns canvis. Però de moment no.