FGC reestructura la línia R6: un tren per hora a les hores punta
F

17 de març de 2020

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) reestructura el servei de trens a partir d’avui dimarts, 17 de març, a la línia Baix Llobregat-Anoia per fer front als requeriments del Govern en la lluita contra el coronavirus. D’aquesta manera, la companyia adequa l’oferta d’acord a la demanda i a les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona. A partir de demà, el servei en hora punta serà del 60% i la resta de la jornada, del 40%.
Així, a la línia Llobregat-Anoia també el servei, que quedarà de la següent manera: a les hores punta hi haurà 1 tren/hora de l’R6 (a i des de La Pobla de Claramunt). Durant la resta del dia, es mantenen les freqüències.
Tot i aquestes modificacions, FGC desaconsella viatjar excepte per raons inajornables i, per aquest motiu, recomana als clients que es vegin obligats a desplaçar-se que s’informin sobre les possibles afectacions al servei a través dels missatges de megafonia d’estacions i d’interior de tren, que consultin les vitrines informatives, el web www.fgc.cat, l’app d’FGC, el tuiter @FGC o truquin al telèfon d’informació 012.
Caiguda de la demanda
Pel que fa al comportament de la demanda al servei d’FGC, des de la setmana passada l’evolució ha sigut clarament a la baixa:

Increment de les mesures higièniques
A més, en el marc de la resposta de la pandèmia del SARS-CoV-2 a Catalunya, FGC ha realitzar un seguit de mesures de caire informatiu i organitzatiu dirigides als clients i al conjunt del personal amb l’objectiu de minimitzar el risc d’infecció i assegurar alhora la prestació del servei, preveient l’evolució de la situació.
En aquest sentit, FGC ha elaborat un Pla de contingència pel coronavirus SARS-CoV-2 i ja des de començaments de setmana passada ha activat diverses mesures higièniques, seguint els protocols sanitaris, per evitar tant com sigui possible els contagis. Així, perquè els clients no hagin de tocar les botoneres dels trens, els maquinistes obren i tanquen les portes. A més, les màquines de venda de bitllets i les botoneres dels ascensors de les principals estacions es netegen cada hora. També es netegen amb producte desinfectant diàriament barres, agafadors, botoneres, tauletes, mampares, endolls i marcs de finestres de l’interior de trens a totes les línies.
D’altra banda, per augmentar la protecció del personal, s’ha tancat al públic el Centre d’Atenció al Client i l’Oficina de confecció de carnets de pensionista. L’atenció a l’usuari es fa via telefònica.
En l’aplicació de totes les mesures, FGC actua en tot moment atenent a allò que dictaminen el Govern i l’ATM de Barcelona.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?