29.4 C
Igualada
Divendres, agost 19, 2022

Es liciten les obres del carril bus d’entrada a Barcelona per la B-23

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha iniciat la licitació de les obres d’un carril bus d’entrada a Barcelona a la B-23 entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona. En aquesta via, la Generalitat vol afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar la seva velocitat comercial i, d’aquesta manera, incentivar l’ús del transport públic. Les obres estan valorades en 19,2 MEUR.

En concret, el tram on actuar té una longitud de 7 quilòmetres, des de la connexió de la B-23 amb l’A-2 i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas. També abasta els termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat. La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de més de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús; hi circulen un alt nombre de línies de bus interurbanes.

En concret, per aquest accés a Barcelona passen diàriament més de 600 expedicions de bus que es veuran beneficiades pel futur carril bus, amb al voltant de 4 milions de passatgers anuals. L’objectiu del nou carril és reduir en fins a 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia. És per aquest motiu que pràcticament tots els partits polítics de la comarca havien demanat que aquesta obra tirés endavant.

Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia del Departament de reduir un 25% en els pròxims 10 anys la circulació de vehicles privats a l’àrea metropolitana de Barcelona mitjançant la millora de la competitivitat del transport públic. A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes. Així, contribuirà a la reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle i la millora de la qualitat de l’aire.

L’obra consistirà en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l’espai de la mitjana i dels vorals de la B-23. El carril tindrà 3.5 m d’amplada i se situarà queda emplaçat a l’esquerra dels carrils de circulació actuals sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació existents –que són 2 o 3, segons el tram—i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.

A més de la formació i pavimentació del nou carril i l’adaptació d’algunes estructures, els treballs inclouran el desviament de serveis i les tasques relacionades amb el drenatge, la senyalització i les barreres de seguretat. El termini d’execució de les obres segons el projecte és de 21 mesos.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

El PSOE vota “No” al plurilingüisme

És un fet inqüestionable que Espanya és un estat socialment plurilingüe. A banda de la llengua castellana, hi ha sis llengües pròpies arrelades a...

El Festival Gong es celebrarà finalment el 27 i 28 d’agost

Després de veure’s obligats de posposar els dies 23 i 24 de juliol de 2022 per l’activació del Pla Alfa de prevenció d’incendis, finalment, Les...

Veciana comença aquest divendres tres dies de Festa Major

Després del parèntesi dels dos darrers anys en motiu de la pandèmia enguany Veciana recupera la seva Festa Major en el format tradicional. Així...

“Sito” Expósito fitxa com a director tècnic per l’Igualada Femení HCP

Jordi “Sito” Expósito és des d’aquesta temporada el nou director tècnic de l’Igualada Femení Hoquei Club Patins. El tècnic de Capellades torna a casa...

Surt a licitació la remodelació del carrer i la Plaça Major de Montbui

Ha començat el procés de licitació del projecte de remodelació i millora del Carrer i la Plaça Major del Nucli Antic de Santa Margarida...
Compartir