12.1 C
Igualada
Dissabte, 24 febrer 2024

Un article de

Es liciten les obres del carril bus d’entrada a Barcelona per la B-23
E

Publicitat

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha iniciat la licitació de les obres d’un carril bus d’entrada a Barcelona a la B-23 entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona. En aquesta via, la Generalitat vol afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar la seva velocitat comercial i, d’aquesta manera, incentivar l’ús del transport públic. Les obres estan valorades en 19,2 MEUR.

En concret, el tram on actuar té una longitud de 7 quilòmetres, des de la connexió de la B-23 amb l’A-2 i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas. També abasta els termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat. La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de més de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús; hi circulen un alt nombre de línies de bus interurbanes.

En concret, per aquest accés a Barcelona passen diàriament més de 600 expedicions de bus que es veuran beneficiades pel futur carril bus, amb al voltant de 4 milions de passatgers anuals. L’objectiu del nou carril és reduir en fins a 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia. És per aquest motiu que pràcticament tots els partits polítics de la comarca havien demanat que aquesta obra tirés endavant.

Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia del Departament de reduir un 25% en els pròxims 10 anys la circulació de vehicles privats a l’àrea metropolitana de Barcelona mitjançant la millora de la competitivitat del transport públic. A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes. Així, contribuirà a la reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle i la millora de la qualitat de l’aire.

L’obra consistirà en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l’espai de la mitjana i dels vorals de la B-23. El carril tindrà 3.5 m d’amplada i se situarà queda emplaçat a l’esquerra dels carrils de circulació actuals sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació existents –que són 2 o 3, segons el tram—i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.

A més de la formació i pavimentació del nou carril i l’adaptació d’algunes estructures, els treballs inclouran el desviament de serveis i les tasques relacionades amb el drenatge, la senyalització i les barreres de seguretat. El termini d’execució de les obres segons el projecte és de 21 mesos.

Compartir
Publicitat
Més notícies:

L’enquesta

el + llegit

Més notícies