20.6 C
Igualada
Dilluns, setembre 28, 2020

En marxa la cinquena campanya de promoció del comerç dels barris antics

vilanova.jpg

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Sant Vila, ha presentat la cinquena edició de la campanya de dinamització del comerç en nuclis antics, Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir, que enguany compta amb la participació de 1.754 botigues de 30 municipis d’arreu de Catalunya: 12 són de la demarcació de Barcelona (inclòs Vilanova del Camí), 6 de les comarques lleidatanes, 7 de les comarques de Tarragona i 5 de les gironines.
La iniciativa sorgeix de la Xarxa de Barris amb Projectes, formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris, i té l’objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics per millorar la qualitat de vida i la cohesió social.
Aquesta iniciativa es desenvoluparà durant tot el mes de juny en els 1.754 comerços adherits, amb el suport de la Generalitat, la Pimec i la Confederació de Comerç de Catalunya. Per cada compra, el client rebrà una butlleta que l’habilitarà per participar en el sorteig de diversos premis, el principal dels quals serà una visita guiada per llocs d’interès dels municipis participants. Els altres premis aniran des de vals de descompte a experiències gastronòmiques en restaurants de la vil·la.
Aquesta és la tercera edició en què participa Vilanova del Camí i la campanya cada vegada té més acceptació entre els comerciants que hi participen. El sorteig crea expectació i la clientela està molt atenta, segons ens explicava Conxita Roca, presidenta del Mercat Municipal.
Enguany participen a la campanya Barris Antics, 34 dels 39 establiments que hi ha al casc antic i el Camp del Rei. Cada establiment ha fet una aportació, en forma de producte o de val de descompte, que forma part d’un espectacular lot.
Tant aquest com la resta dels 30 lots que han preparat els municipis que participen a la campanya estan exposats al local del carrer Major, 54.
La Xarxa de Barris amb Projectes es va crear l’any 2007, com a espai de trobada i intercanvi d’idees entre els ajuntaments que tenien en marxa un Pla de barris. Dos anys després, es va posar en marxa la subxarxarxa de nuclis antics, que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat en
tractar-se d’una prioritat compartida per tots els municipis. L’objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu paper de referència en els municipis.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

L’Igualada Femení HCP, a punt de donar la sorpresa

Excel·lent va ser la impressió que va donar l'equip de Toni Aranda en un partit on la primera part va ser de domini clar...

L’Igualada Rigat cau contra el Liceo en l’inici de l’OK Lliga

L’hoquei va tornar a Les Comes. I el públic també. L’únic que va faltar a la festa va ser la victòria. Els igualadins, que...

Paula Iglesias, de l’Institut de Montbui, premi de filosofia Arnau de Vilanova

El passat dijous 17 de setembre es va concedir el XXXIX Premi de Filosofia Arnau de Vilanova a l’alumna de l’Institut Montbui, de Santa...

Detingut un home per atracar una farmàcia a Igualada

Els Mossos d’Esquadra van detenir el dia 21 de setembre un home de 37 anys i veí d’Igualada, com a presumpte autor d’un delicte...

Jorba fa un balanç positiu de la temporada de piscina

La lluita per frenar l'avanç del coronavirus i impedir nous rebrots ens ha deixat un dels estius més atípics de la història i l’ús...
Compartir