Els tres retorns de la Marca Personal que s’haurien de produir “Sí o Sí”
E

17 de juliol de 2019

Eva Collado Duran
Consultora estratègica de capital humà, conferenciant i escriptora

 

Treballar la nostra marca personal constitueix treballar per un dels nostres actius professionals més importants. Independentment d’on estiguis ara, si hi ha alguna cosa que t’acompanyarà sempre i que t’obrirà noves portes és ella: la teva Marca.
Recorda que si ens van a triar o podem optar a majors ingressos serà també per tenir una empremta digital potent i un bon món de connexions professionals que ens acompanyin.

Són cinc etapes a cobrir i treballar per poder portar-la a l’èxit:

1- Introspecció personal: conèixer-se per poder projectar-nos, saber qui som, quines són les nostres competències i quines accions de canvi i/o aprenentatge prendre per portar-la a l’èxit.

2- Desenvolupament de l’estratègia de la teva marca personal: quina és la nostra visió, missió i valors i de la a proposta de valor com a nucli de la nostra marca personal.

3- Treballar la nostra visibilitat: el Pla de comunicació personal, l’elecció de canals i xarxes socials.

4- Sense competència digital és improbable que pugui convertir-se en un Marca Personal de referència.

5- Indicadors i KPI que la teva Marca personal creix i es consolida.

El retorn de la teva Marca Personal és clau. Els tres retorns de la Marca Personal que s’haurien de produir “Sí o Sí”: aprenentatge, augment del meu món de relacions i influència i monetitzar-la d’alguna manera.

A la meva manera de veure aquestes són les tres premisses que sempre tinc en compte abans de fer un pas més o de regalar el més preciós que tinc: el meu temps. Si es dóna una de les tres, ni m’ho penso, i inverteixo per sembrar algunes vegades i per recollir altres. Si no se’n compleix cap no participo i em repeteixo allò de: “Assegura’t que quan dius sí a altres no t’estàs dient no a tu mateix”

1- Aprenentatge: gràcies al temps invertit creixo al costat d’altres professionals. Em mantinc al dia i obtinc la informació que com a professional necessito. Saps que una de les competències bàsiques de treballador del segle XXI és mantenir-se en fase beta permanent. Adoptar i apostar d’una forma real pel desig d’aprendre de forma permanent.

2- Augmenta la meva àrea d’influència i connexions en el meu sector: obtenir bones relacions i sinergies amb tercers que em aportin i sumin. Una bona Marca personal depèn del món de relacions que siguis capaç d’establir. Alimentar i fer créixer… Ets reconegut quan la teva comunitat et reconeix. És molt important escollir els vostres companys de viatge. Aquells que t’acompanyen, t’ajuden i et fan progressar, donant-te el seu suport i visibilitat.

3- Monetitzar d’alguna manera: obtenir o participar en nous projectes. Aconseguir nous clients. Assolir un millor o nou treball… Això és una estratègia que t’assegura el present i t’apropa al futur en què vols estar. Si no monetitzes la teva marca, d’alguna manera arribarà un moment en què deixaràs de treballar-hi. Sense un objectiu clar el desistiment i el desencís acabarà per produir-se..

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta