18.2 C
Igualada
Diumenge, maig 9, 2021

Els Maristes guanyen el 1r premi del 3r Concurs d’Infografies d’EFEC

L’escola Maristes Igualada ha participat en la 6a edició del programa d’Educació Financera a les Escoles de Catalunya EFEC, impulsat per l’Institut d’Estudis Financers (IEF) juntament amb els departaments d’Ensenyament, Vicepresidència i d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya.

El programa ha ofert als nostres alumnes 5 tallers de finances personals impartits per professionals del món de la banca, de les finances, de l’Agència Tributària, economistes, assessors financers i auditors voluntaris del programa. S’han tractat temes com “Administrant els Teus Diners”, “Endeutar-se? amb Seny!”, “Els impostos i tu”, “Finances per a la Vida” i “Inversió Intel·ligent”. Aquestes classes, diuen els alumnes, “ens resultaven molt lleugeres ja que primer fèiem un joc de preguntes, a continuació la part conceptual de forma amena i al finalitzar la classe realitzàvem exercicis per entrenar-nos per la vida real”.

Aquest programa, i ja és la 3a edició, ha proposat als alumnes de 4t d’ESO participar en el concurs d’EFEC, sintetitzant els continguts exposats als tallers en una infografia. Se’ls sol·licitava que el contingut de la infografia tingués una relació directa amb l’educació financera, representant algun dels conceptes treballats als tallers de manera gràfica. Es podia presentar una infografia per centre, realitzada individualment o per parelles. Els nostres alumnes han conegut la infografia com a mitjà de comunicació des de l’àrea de llengua castellana i, per posar-ho a la pràctica, n’han realitzat una. De totes elles, els departaments de llengua i de matemàtiques hem escollit la que ens semblava millor i la vam presentar al concurs.

De totes les infografies rebudes dels diferents territoris, el jurat format per professionals de l’àmbit educatiu i financer es va disposar a avaluar-les. Alguns dels criteris que van tenir en compte foren: la claredat en el missatge, el grafisme, la creativitat i la capacitat de síntesi ajustant els continguts als tallers. El jurat realitzà les votacions sense conèixer ni el nom dels alumnes ni dels centres escolars, és a dir, de manera totalment anònima. Van atorgar el primer premi a les alumnes Carla Alemany Pérez i Jorgina Marimon Soteras de l’escola Maristes Igualada. Aquest premi l’aniran a recollir el proper dilluns 18 de juny a les 18h a Barcelona on la Sra. Rosa Artigal, directora d’ESO i Batxillerat del Departament d’Ensenyament, els farà entrega del seu premi com a guanyadores: una estada d’una setmana al juliol en un campus en anglès.

En la nostra infografia, diuen les guanyadores, “vam decidir resumir què eren els impostos, de quins tipus són, per què serveixen, com i qui recapta els impostos i els serveis que rebem a partir d’ells i tota aquesta informació la vam decidir combinar amb molts colors i el més esquematitzada possible amb les paraules clau i ben resumides. Ens fa molta il·lusió haver quedat primeres de Catalunya ja que és una motivació per a nosaltres i el resultat del nostre esforç”.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

L’hort d’Àuria obre la venda al públic

La Fundació Àuria obre la venda de productes de l’hort a la ciutadania després d’obtenir la certificació de venda de proximitat per part de...

El Centre de Dia Montserrat introdueix la teràpia Snoezelen

En els darrers mesos el Centre de dia Montserrat ha introduït una nova teràpia per a les persones grans que atén, que consisteix l’aplicació...

Poble Actiu: “Ara com ara la intenció és que Poble Actiu continuï”

Pots llegir la primera part de l'entrevista clicant aquí Neus Carles i Pau Ortínez són els regidors de Poble Actiu, formació vinculada a la CUP....

Racons de l’Anoia: Castellolí

El terme municipal de Castellolí té 25,25km2 i està situat al sector de llevant de la Conca d’Òdena en una vall que excava la...

El porta a porta a Calaf començarà el 25 de maig

El 25 de maig és la data triada per l’Ajuntament de Calaf per realitzar el canvi en el model de recollida de residus. La...
Compartir