El Servei Català de Trànsit (SCT), conjuntament amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, ha posat en funcionament un nou radar de tram a l’A-2 a la zona del túnel de Bruc en sentit Barcelona amb l’objectiu de reduir-ne la velocitat excessiva, així com la sinistralitat viària. El límit de velocitat se situa en els 80 km/h en tot el tram. Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla de seguretat viària (PSV) 2024-2026 i són una eina eficaç per assolir els objectius europeus de reducció de les víctimes.
En concret, es posa en marxa un radar de tram entre els punts quilomètrics 563,225 i 570,127 de l’A-2 al Bruc que controlarà la velocitat al llarg de gairebé 7 km de longitud, en sentit Barcelona.
Per què a 80 km/h?
La velocitat màxima permesa en tot el tram controlat és de 80 km/h, un límit que s’ha homogeneïtzat en base a la velocitat màxima permesa al túnel del Bruc, en un tram considerat de risc d’accidents. Els radars de tram, segons van explicar fonts del Servei Català de Trànsit a La Veu de l’Anoia fa unes setmanes, han de tenir la mateixa velocitat, i es va decidir treballar en base a la velocitat del túnel.
La instal·lació d’aquest cinemòmetre coincideix amb unes obres de reparació d’un viaducte de l’A-2 per part del el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible que obliguen a derivar la circulació de camions de matèries perilloses per l’interior del túnel del Bruc en sentit Barcelona. El control de la velocitat en aquestes circumstàncies es fa necessari per incrementar la seguretat d’aquest tram.
Amb aquesta ampliació de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són més de 200 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Amb aquests nous dispositius, el conjunt de la xarxa viària catalana ja té 41 radars d’aquest tipus instal•lats.