El proper dissabte, 21 de gener, a les 21h, el Teatre Municipal l’Ateneu d’Igualada rep l’obra que va servir per inaugurar la nova Sala Beckett del Poble Nou a Barcelona. La desaparició de Wendy és un homenatge de Josep M. Benet i Jornet al món del teatre i un recorregut pels contes i els mites de la infantesa des d’una mirada perversa i divertida alhora. Una història de teatre dins del teatre, que barreja els mites de Peter Pan i La Ventafocs i que se centra en la figura d’un nen que no vol créixer. Una obra que recorda que els somnis ajuden a ser feliços. L’obra, dirigida per Oriol Broggi, compta amb un notable Peter Pan i Ventafocs de Xavier Ripoll, la dolça Wendy de Diana Gómez, el tronat director de la companyia Joan Anguera, a més de Mar del Hoyo, Antònia Jaume, Josep Sobrevals i Armand Villén i el músic Carles Pedragosa.
Les entrades es poden comprar al Punt de Difusió Cultural i Turística d’Igualada (c/ Garcia Fossas, 2) de dimarts a divendres de 19 a 21h, el dissabte d’11 a 14h i, des d’una hora abans de la funció, a la taquilla del Passatge Vives. Les entrades, que també es poden adquirir a www.ticketea.com, tenen un preu de 15, 18 i 20 euros, amb descomptes per a diversos col·lectius.
El món del teatre i la fantasia
L’obra pertany a l’època en què Josep Maria Benet i Jornet abandona el realisme social i fa una mena de declaració d’amor al teatre i a l’ofici dels actors. S’inicia quan una companyia de teatre està a punt de començar la representació infantil de l’obra Peter Pan, però un problema amb els decorats els obliga a fer un canvi sobtat de repertori i distorsionar una mica l’argument. La desorientació dels actors, que s’han quedat sense el seu personatge o han d’improvisar noves situacions dramàtiques amb les constants interrupcions del fil argumental que se’n deriven, permet agafar distància respecte la història que es volia explicar i fa que emergeixin totes les contradiccions pròpies dels contes i els mites de la nostra infantesa. La desaparició de Wendy és un joc pervers sobre els records, l’experiència, la moral i l’imaginari col·lectiu a través de l’homenatge al teatre com a espai per a la il·lusió i la màgia compartida.
Per al director, Oriol Broggi, La desaparició de Wendy “és un somni d’obra i és una obra de somnis; és una obra d’aquelles que saben barrejar amb ofici realitat i ficció, i que sembla que tinguin una nota de l’autor que va directe al director i als actors”. Al seu entendre, el text “és al mig de tot el que jo he anat veient durant la meva vida i té una mica de tot, per això té i conté l’essència del teatre i la potència que el pot generar”. Afegeix, finalment, que “una nit d’estrena els actors s’esforcen, lluiten amb els seus personatges, els canvien, busquen allò que els lliga a les seves vides, des de l’habitació de les rates de la seva infància a l’escenari del petit teatre. Des de la llengua al joc de miralls trencat”.