A partir de l’1 de gener de 2025, la gestió dels residus a través del Porta a Porta i Àrea Tancada al municipi dels Prats de Rei passarà a ser responsabilitat de la Mancomunitat de l’Alta Segarra, amb seu a Calaf. Aquest canvi busca millorar la sostenibilitat, augmentar els índexs de reciclatge i fomentar la corresponsabilitat ciutadana en el tractament dels residus.
El nou sistema mantindrà el model de recollida Porta a Porta que hi havia fins ara a través del Consell Comarcal de l’Anoia, amb un calendari específic per a cada fracció (orgànica, paper i cartró, envasos, vidre i resta).
Aquí teniu els canvis i millores destacades:
Àrea tancada (caseta)
A partir del 15 de gener de 2025, tots els veïns podran recollir les noves targetes d’accés a l’àrea tancada a les oficines de l’Ajuntament. Els usuaris habituals del sistema de caseta podran utilitzar la mateixa clau fins a aquesta data. A més, la resta dels veïns i veïnes que formin part del sistema Porta a Porta, podran accedir fins a 12 vegades l’any a la caseta. Properament la caseta canviarà d’ubicació al costat del magatzem municipal; fins llavors, es manté la seva ubicació actual.
Recollida de vidre i oli vegetal
Els contenidors d’aquestes fraccions estaran disponibles al costat del magatzem municipal on s’hi podrà accedir les 24h, tot i que es demana dipositar el vidre en horari de 8 a 21h, preferentment . En casos excepcionals, es podrà sol·licitar suport a l’Ajuntament.
Deixalleria mòbil i accés a la deixalleria de Calaf
Cada últim dimecres de més, de 9 a 13 h, hi haurà una deixalleria mòbil. A més a més, a partir del 15 de gener, es distribuiran targetes per accedir a la deixalleria de Calaf, que seran les mateixes utilitzades per la caseta.
Resolució de dubtes
Els ciutadans podran resoldre els seus dubtes sobre classificació de residus en un portal web.
Formació ciutadana
Es duran a terme sessions formatives per explicar el nou model i resoldre dubtes. Les dates es comunicaran amb antelació.