CaixaBank impulsa una Setmana Solidària Virtual amb l’objectiu de recaptar aliments
C

12 de juny de 2020

CaixaBank impulsa a Barcelona una Setmana Solidària Virtual que se celebrarà del 15 al 21 de juny amb l’objectiu de recaptar aliments per ajudar a pal·liar la situació que viuen diversos col·lectius vulnerables a causa del coronavirus. Aquesta iniciativa, programada des de la direcció territorial Barcelona de l’entitat financera, es durà a terme a tota la província. Hi poden participar empleats de l’entitat, familiars, amics, clients i voluntaris.

Els familiars, amics i clients de les oficines de CaixaBank a la província de Barcelona podran canalitzar les seves inscripcions mitjançant l’Associació de Voluntaris de “la Caixa”, que té milers d’adherits que exerceixen el voluntariat durant tot l’any. El període d’inscripció s’inicia el 8 de juny i finalitzarà el dia 20 del mateix mes.

Les activitats proposades per participar a la Setmana Solidària Virtual es divideixen en dues categories. La primera en la que es quantifiquen els kms recorreguts practicant esports com: caminar, córrer, anar en patins, patinet, bicicleta… I, la segona en la que es proposa cuinar un plat o postre (truita de patates, pastissos, muffins, galetes,…) o fer 1 hora de qualsevol activitat esportiva (gimnàs, tennis, pàdel,…)

Per poder fer el recompte de kms i activitats realitzades, serà imprescindible, que els participants enviïn una fotografia o vídeo del moment que estan practicant l’activitat. Cadascuna de les fotografies o vídeos rebuts equivaldrà a 1 cistella, amb valor de 5€. S’aconseguirà una cistella amb qualsevol de les següents activitats: recorrent 5kms (6.000 passes), fent una activitat esportiva (gimnàs, tennis, pàdel, etc) d’1 hora de durada o bé preparant un plat o postre. Per contra, si el participant recorre més de 10 kms o 12.000 passes equivaldrà a 10 € i per tant, pujaran al comptador 2 cistelles.

A més a més, durant tota la Setmana Solidària Virtual, les persones implicades poden explicar les seves experiències a les xarxes socials i seguir altres publicacions de Facebook, Twitter i Instagram amb l’etiqueta #setmanasolidariavirtual.

La quantitat total de cistelles que apareixerà al comptador global es traduirà en un donatiu per la compra d’aliments a entitats socials de l’àmbit de la direcció territorial de Barcelona.
La directora territorial de CaixaBank a Barcelona, Maria Alsina, ha destacat que “la Setmana Solidària Virtual reflecteix la vocació social tradicional del banc, i en aquests moments vol contribuir al benestar de les famílies més vulnerables que tan estant patint pel COVID”. Al mateix temps, també ha subratllat que “la solidaritat compartida sempre és la clau de l’èxit i estic convençuda que entre tots contribuirem a ajudar a la societat a sortir d’aquesta situació encara més forts!”.

L’Acció Social, un dels pilars del Pla de RSC de CaixaBank
Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank dona suport a la Fundació “la Caixa” en la seva tasca social, detectant necessitats d’entitats socials locals i canalitzant una part de la seva Obra Social. La col·laboració entre ambdues institucions fa possible que milers de petites entitats socials solidàries puguin accedir a ajuts econòmics per a fer realitat els seus projectes. Cada any, més de 11.000 projectes reben, globalment, uns 44 milions d’euros del que es beneficien més de 7.000 entitats socials arreu de l’Estat.

L’Acció Social és un dels eixos del Pla de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) de CaixaBank dins del seu model de banca socialment responsable. A més de la distribució d’ajuts econòmics de la Fundació “la Caixa”, Acció Social CaixaBank, impulsa el voluntariat corporatiu a través del seu Programa de Voluntariat format per empleats en actiu de l’entitat, Fundació “la Caixa”, jubilats i prejubilats d’ambdues organitzacions, així com amics, familiars i clients. L’any 2020, la iniciativa ha arribat al seu quinzè aniversari de tasca solidaria. En total, en el darrer any, més de 20.000 voluntaris de “la Caixa” han participat en més de 14.400 activitats solidàries, contribuint a ajudar a més de 350.000 persones vulnerables arreu de l’Estat en els àmbits de l’educació financera i la inserció laboral, salut, pobresa infantil i accions solidàries locals que responen a necessitats més específiques de cada territori.. Acción Social CaixaBank i la Fundació “la Caixa” han organitzat una campanya de recollida d’aliments per ajudar als bancs d’aliments desbordats per la crisi del coronavirus que porta recaptats quasi 2,5 milions d’euros.

CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. Fruit de l’herència que ha rebut manté una actitud de servei a la societat i als seus clients. Per això té un compromís ferm amb la inclusió financera i és l’única entitat present en el 100% de les poblacions de més de 10.000 habitants i en el 94% de les de més de 5.000. És també l’única entitat que ofereix microcrèdits a persones sense garanties ni avals, a través de MicroBank, per ajudar-les a impulsar els seus projectes personals i professionals. Manté un compromís amb la cultura financera a través de nombroses iniciatives, per ajudar a que les persones prenguin millors decisions en la gestió de la seva economia domèstica.

CaixaBank destaca per la seva actuació responsable i així li ho reconeixen els principals organismes internacionals. El Dow Jones Sustainability Index el situa entre els millors bancs mundials en termes de responsabilitat corporativa. L’organització internacional CDP, per la seva banda, la inclou com a empresa líder contra el canvi climàtic. A més, Nacions Unides ha atorgat a l’entitat, a través de les seves filials VidaCaixa i CaixaBank Asset Management, la màxima qualificació (A+) en inversió sostenible.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?