Bon Preu Esclat negocia la compra de l’antiga fàbrica de Vives Vidal SA per construir-hi un hipermercat i una gasolinera
B

29 de maig de 2017

La marca de supermercats de proximitat Bon Preu Esclat negocia la compra de l’antiga fàbrica de Vives Vidal SA, al carrer Lleida d’Igualada, per construir-hi el seu primer hipermercat a la capital de l’Anoia, que inclouria una gasolinera “low cost”, han confirmat fonts de l’empresa a La Veu de l’Anoia. La firma ja disposa d’una estructura similar a Piera.

L’Ajuntament, a través del tinent d’alcalde Jordi Pont, ha explicat que no tenen constància de la venda de l’edifici. Des de l’empresa s’ha reconegut que hi ha una operació en marxa “però no està tancada”, i afirmen que “estem molt interessats en venir a Igualada, el perfil de client que hi ha és el que ens interessa i hi ha d’altres opcions que estem ara mateix valorant”. Un dels esculls per a la definitiva adquisició de la fàbrica de Vivesa és la qualificació urbanística, ja que s’ha de canviar i això obliga a una aprovació del ple municipal, i, segur, una “concessió” de la propietat a la ciutat, similar al que es va produir quan es va construir el supermercat Aldi en un solar del passeig Verdaguer. L’antiga fàbrica de Vivesa fa anys que està tancada, i, en algunes ocasions, s’hi ha hagut d’intervenir per les destrosses que en el seu interior han ocasionat brètols i okupes.

Una empresa amb capital català

El Grup Bon Preu és una empresa d’alimentació amb seu central a les Masies de Voltregà (Osona) i més de 160 establiments a Catalunya i que dona feina a més de 4.000 treballadors. Compta amb la línia de supermercats Bonpreu, els hipermercats Esclat i una trentena de benzineres Esclatoil. El seu director general és Joan Font. Els pares de Joan i en Josep Font, els impulsors de l’empresa, tenien una parada de bacallà en places i mercats. Durant un viatge d’adolescència a França, Joan Font va descobrir el model de botigues autoservei, i va decidir importar-ne la idea. El 7 de setembre de 1974 van obrir el primer establiment en règim d’autoservei a Manlleu.

El 1982 es van incorporar a la central de compres IFA. El 1988 van inaugurar el primer hipermercat de Catalunya: l’Esclat de Vilafranca del Penedès. Dos anys després obririen el primer punt de venda a Barcelona. Des de llavors, l’empresa no ha deixat d’evolucionar, i des del 2001 compta amb productes de marca pròpia, amb una presència notable d’articles de Catalunya. El 2014 tenien una xifra de negoci d’uns 900 milions d’euros. Entre 2015 i 2016 van obrir dos nous centres a Terrassa i Sabadell, amb una inversió de 20 milions d’euros. L’any 2016 Bonpreu se situava a la posició 14 del rànquing d’empreses creadores d’ocupació a Catalunya amb 4.769 treballadors contractats. El març del 2017 ban inaugurar el seu nou centre logístic als Hostalets de Balenyà, un magatzem de 23.000 metres quadrats especialitzat en productes frescos amb el que el grup empresarial espera duplicar la seva facturació en deu anys.

Bonpreu sempre s’ha caracteritzat per potenciar l’ús del català als seus establiments i l’agost de 2008, l’empresa va distribuir 2.500 xapes als seus treballadors amb el missatge Si us plau parla’m en català. Pel que fa a l’etiquetatge, Bonpreu també el realitza en català.

 

Jordi Puiggròs

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?