Una exposició repassa els 25 anys de l’empresa igualadina Rosebud Films i Boxcom

100

La Sala Municipal d’Exposicions acull, entre avui divendres 14 de desembre i el 6 de gener, l’exposició De Rosebud a Boxcom. 25 anys evolucionant en la comunicació, creativitat i producció, una mostra que repassa els 25 anys de trajectòria d’aquesta empresa igualadina, que s’ha convertit en una agència de comunicació global amb un equip propi i extern de quinze persones que pensen, creen i produeixen per a marques de primer nivell en sectors molt diversos.
En la mostra -que s’inaugura avui divendres a les 19.30 h. amb la presència de la consellera d’empresa Àngels Chacón- es pot veure un resum dels treballs realitzats en aquests 25 anys. Aquests treballs es mostraran en diferents monitors i per temàtiques, entre els quals destaca una sèrie de vídeos realitzats amb la ciutat d’Igualada com a teló de fons, ja que ha servit de plató per a diverses produccions, incloent videoclips d’àmbit nacional.

Viatge virtual pel nucli antic
L’exposició també mostra un recull del material utilitzat en aquests anys, que inclou càmeres i aparells que ja formen part de “l’arqueologia” del sector. I per últim, s’exposa un equip de 360º que permet veure cap a on evoluciona la tecnologia en la qual Boxcom ja està present. Amb aquest aparell l’usuari podrà “visitar” part del casc antic de la ciutat per les seves places i espais emblemàtics, escollint quins vol veure en cada moment i descobrint informació de les diferents zones.

Una mica d’història
Rosebud Films neix oficialment el 15 de desembre de 1993, un any després que Joan Domènech hagués acabat els estudis de grau superior d’audiovisuals i direcció de cinema, al Centre Calasanç de Barcelona (Actual ESCAC).

L’empresa sorgeix amb la intenció de donar serveis de vídeo professionals a empreses i agències de comunicació, centrat a Igualada i el seu entorn. Tot i això, la producció per a particulars i l’anomenat “BBC” (bodas, bautizos y comuniones) sustenten l’empresa en els seus inicis.

L’època que es va crear l’empresa va coincidir amb el naixement de l’era digital en el món audiovisual i es va decidir apostar per aquesta tecnologia en detriment de l’analògica. Això va permetre a Rosebud Films convertir-se en una empresa competitiva, en qualitat i servei, per un cost molt més baix que una empresa similar creada simplement 4 anys abans.
El pas dels anys, l’entrada de Jordi Masana l’any 1996 i les oportunitats de realitzar projectes a Barcelona i rodalies, van portar a Rosebud Films a treballar pel que va ser creada: la producció professional.

Ja el 2002, amb la incorporació de Ferran Caldito, la productora té un equip base propi que, amb professionals externs de primer nivell, complementen una plantilla d’èxit que treballa per marques com Caprabo, Mitsubishi Electrics, Audi, Filodoro…

Amb l’arribada de la crisi es realitza un canvi estratègic, al revés del que s’espera. Mentre les empreses del sector retallen personal i deixen d’oferir serveis propis, Joan Domènech amplia la plantilla pròpia i crea Boxcom per a donar un servei íntegre en comunicació offline i online. Des d’aquell moment, ja com agència, es donen serveis de disseny, creativitat, campanyes publicitàries, assessorament en comunicació empresarial i comunicació online.

Actualment, una divisió exclusivament dedicada a les xarxes socials i estratègia online permet treballar per a empreses com Borges, SPAR o Punto Blanco, mentre que l’equip d’audiovisuals produeix vídeos per a empreses com SEAT, +Visión, Kern Pharma o Mobile World Capital.