El comerç igualadí es modernitza i digitalitzarà els tiquets amb l’aplicació Tickdi

267
Jordi Cuerva, Joan Rabat i Àngels Chacón.
Jordi Cuerva, Joan Rabat i Àngels Chacón.

La tinent d’alcalde de Dinamització Econòmica, Àngels Chacón, i Jordi Cuerva per part del col·lectiu de comerciants, juntament amb Joan Rabat, de l’aplicació Tickdi, han explicat el desenvolupament de la nova aplicació per a dispositius mòbils que adquiriran una trentena de comerços de la ciutat.

La plataforma Tickdi sol·luciona bàsicament els problemes a l’hora de guardar un munt de tiquets de compra per poder després canviar o retornar la compra per algun motiu. Amb Tickdi al mòbil, quan el client s’adreci en un dels comerços adherits, haurà de fotografiar el tiquet – amb una tecnologia concreta que aporta l’aplicació – i aquest es digitalitzarà i quedarà guardat al mòbil. A més, l’aplicació crearà una llista amb els tiquets i en segons quins comerços es podran bescanviar punts que se’t acumularan al tenir més tiquets. Jordi Rabat ha afegit que els avantatges d’aquesta explicació seran “tenir un control dels teus tiquets i despeses”.

Pels comerços adherits l’aplicació els servirà per poder gestionar totes les vendes i poder saber quin perfil de comprador és més habitual i per tant, poder fer estratègies per millorar el servei post-venta. A més, podran adquirir nous clients llençant promocions i descomptes mitjançant el sistema de punts ja comentat. Un altre avantatge és que es geolocalitzaran tots aquests comerços, cosa que els permetrà oferir facilitats al client.

Igualada Comerç i l’Ajuntament d’Igualada han arribat a aquesta col·laboració per tal de complir uns objectiu comuns. Sobretot, donar pas a les noves tecnologies per modernitzar el sector comercial local i a l’hora oferir una millor experiència pel client. Àngels Chacón s’ha mostrat “contenta de col·laborar amb empreses tecnològiques” i ha assegurat que l’aplicació “és un element d’ajuda a la proximitat”.

La posada en marxa de Tickdi – empresa de Barcelona – es farà gradualment fins a tenir fins a trenta comerços durant la campanya de Nadal. Seran comerços de diferent sector per veure quin impacte té en cada un. El cost inicial és de 50.000 i anirà a càrrec de l’Ajuntament, aquí no està previst el manteniment i les actualitzacions posteriors.