La requalificació per permetre l’arribada de Bon Preu encén Decidim Igualada

156

La última modificació puntual del pla general d’ordenació per arreglar la illa entre les avingudes del Mestre Muntaner i Barcelona, i el carrer de Lleida, ha encès les crítiques de Decidim Igualada, que recrimina el govern de Marc Castells de fer “urbanisme a la carta” per dur a terme petits arranjaments urbanístics o afavorir els interessos de grans marques de supermercats. Una política que la plataforma de confluència ciutadana titlla de “covarda”, per no fer front a l’esperat POUM, i de desequilibrada, per no respondre a cap model de ciutat, ni als interessos dels igualadins i igualadines.

El portaveu de Decidim a l’Ajuntament, Dario Castañé, explica que per urbanisme a la carta entenen modificacions urbanístiques puntuals, per fer arranjaments que el regidor compara amb cops de bisturí. També “els hi parlem de les altres tres intervencions, de diferent consideració, a mida dels projectes de les mitjanes i grans superfícies de Consum, Aldi i Mercadona”, afegeix.

Castañé avisa que “no es pot modificar la ciutat puntualment perquè es genera una ciutat descompensada, al no poder avaluar la modificació contra una proposta global”. En aquest sentit, el regidor culpa el govern actual d’“hipotecar el futur d’Igualada”.

El portaveu de Decidim atribueix la política urbanística actual a “la covardia del govern davant el repte del POUM, al que han renunciat, tot mentint als seus votants”. Per Castañé, amb “això també demostren no tenir un model de ciutat ni de comerç local”. De fet, considera que es va en contra, “ja que per molts beneficis que digui el govern de Convergència que aporten les grans superfícies, que els instem a demostrar, l’impacte de l’arribada dels últims supermercats pot ser mortal per al petit comerç local”.

Castañé defensa que el petit comerç és essencial per a la ciutat i la societat. Bàsicament perquè és més pròxim i personal, i facilita la implementació de programes com Radars; perquè aporta seguretat, ja que a l’estar distribuït per tota la ciutat permet que hi hagi vida als carrers, per tant, no hi ha carrers deserts; i perquè és molt més accessible per a tothom.