Els reptes dels vehicles que funcionen amb nous combustibles, a debat al Campus Motor Anoia

61

workshop2-veuanoiaL’Anoia compta amb un ecosistema territorial, únic a Catalunya, amb el Campus Motor Anoia, el Parcmotor, l’espai industrial per a activitats econòmiques a Castellolí amb els serveis a punt, i l’ecosistema universitari i innovador d’Igualada. Per aquest motiu, el Consell Comarcal de l’Anoia conjuntament amb agents públics i privats del territori volen relligar un ecosistema i implementar actuacions amb l’objectiu de posicionar el motor com a un veritable element de competitivitat territorial a la comarca. Entre les accions per aconseguir aquest objectiu s’han realitzat reunions estratègiques entre diferents agents vinculats al sector del motor que ha permès definir una línia d’actuació tan important com és el projecte “Anoia Connected Car Living Lab”, que s’ha sol·licitat en el marc dels ajuts PECT, alhora s’estan realitzant workshops entre empreses, també vinculades al mateix sector.

La setmana passada va tenir lloc al Campus Motor Anoia el segon d’aquests workshops, organitzat amb el suport de la Unió Empresarial de l’Anoia, sota el títol “Nous combustibles i vehicle elèctric”. Entre les seves conclusions destaca la constatació que hi ha massa desconeixement tant dels vehicles que hi ha al mercat com de les seves característiques, i manca una aposta comercial. Això provoca que el nombre d’usuaris no sigui proporcional a les inversions que han fet les empreses subministradores per abastir-los. Un altre aspecte és l’elevat preu de les motos elèctriques i la manca de fabricants de components per a aquest tipus de vehicles, a Catalunya i a l’estat espanyol. També es va apuntar que a l’estat espanyol hi ha un enfrontament entre el vehicle elèctric i el de gas que no hi ha a altres països europeus, perquè van arribar al mateix temps.

workshop1-castelloli-veuanoiaEls vehicles elèctrics i que funcionen amb nous combustibles tenen associades traves administratives, com les relacionades amb els punts de recàrrega o els punts de subministrament de gas. I els usuaris de cotxes elèctrics han de fer una nova instal·lació elèctrica per poder tenir un punt de recàrrega domèstic. D’altra banda, la jornada va concloure que caldria que les ITV s’adaptessin per poder fer inspeccions completes als vehicles de gas i rebaixessin els preus dels elèctrics, donat que no fan emissions.

El workshop “Nous combustibles i vehicle elèctric” arriba després del workshop dedicat al motor i esport, realitzat el passat mes d’octubre, en el qual empreses del sector oci i esport vinculades amb el sector del motor, es van trobar a Castellolí per definir i projectar diverses accions estratègiques. L’acció va posar sobre la taula les opcions que tenen les empreses i els agents vinculats al motor, a l’oci, al lleure i a l’esport de col·laborar en com a mínim un projecte comú que visibilitzarà i donarà força al sector en aquesta direcció. El tercer i últim workshop estarà dedicat al motor i targeta verda i es realitzarà aquest mes de desembre.