Recull de l’actualitat informativa del març a l’Acadèmia Igualada

67

Visita a Praga

Els alumnes de 2n de batxillerat de l’Acadèmia vàrem emprendre la setmana passada ruta cap a una de les ciutats més atractives que mai hem trepitjat. Després de mesos i mesos de discussions per escollir el destí del nostre viatge… Praga va ser la ciutat seleccionada, i no va ser pas una mala elecció.

En arribar a Praga, després de deixar les coses a l’hotel, va començar la visitat per la ciutat. Vàrem estar a l’antic cementiri jueu, la zona de les sinagogues, la catedral amb el seu famós rellotge, les torres que envolten el casc antic, el castell de Praga i els diferent ponts que creuen el Moldava. També vàrem visitar el camp de concentració nazi de Terezín.

Malgrat el temps, van ser cinc dies inoblidables, plens de cultura, de diversió i sobretot de companyerisme. Les hores passaven volant, perdent la noció del temps i quan menys ens ho esperàvem ja havíem de tornar cap a Igualada. Un viatge que sens dubte haguéssim allargat uns quants dies més.

Setmana de les Matemàtiques a l’Acadèmia Igualada

La Setmana passada, a l’Acadèmia va tenir lloc la Setmana de les Matemàtiques. Van ser uns dies especials, plens d’activitats divertides relacionades amb aquesta matèria.

Per començar, cada classe va participar en un “Bingo” i vam dedicar una estona a jugar a jocs de taula matemàtics.

Una activitat molt entranyable va ser l’anomenada “operacions compartides”. Es tractava que els alumnes de 4t, 5è i 6è ajudessin als seus companys de 1r, 2n i 3r a realitzar operacions. Els petits es sentien recolzats i els grans responsables, així que van treballar de valent!

A més a més, vam proposar “l’esmorzar matemàtic”. Els nens i nenes havien de portar l’esmorzar amb alguna referència als elements matemàtics. Per exemple entrepans en forma de nombres, galetes simulant figures geomètriques, etc.

Per acabar, vam dur a terme l’activitat més esperada: “L’escape Classroom”. A través d’una història de dracs i princeses, havíem d’anar resolent un seguit d’enigmes matemàtics amb l’objectiu d’anar aconseguint els dígits del cadenat que havia d’obrir la classe on, simuladament, havíem quedat tancats. No cal dir que va ser molt emocionant!