Recull de l’actualitat informativa de l’institut Badia i Margarit

102

FlipArt al BiM: Brodas Bro i Werens

Aquest segon trimestre hem rebut, a l’institut, dos espectacles d’una qualitat excepcional. Us en deixem una petita descripció i alguna imatge, però lamentem dir-vos que no es poden explicar, s’han de veure i viure!

BRODAS BRO

El passat sis de març els alumnes de segon van rebre una classe de hip-hop a càrrec de la Clara i la Berta Pons, dues germanes que ballen a la companyia Brodas Bro. Aquest grup de ball està integrat per la Clara i la Berta i per dos germans més i ha ballat per tot el món.

Van començar explicant tot el que els ha costat arribar a poder viure de la seva passió, tot l’esforç i el treball que han hagut de fer: presentar-se a concursos, viatjar a l’estranger per aprendre amb els millors (fins i tot amb el ballarí de la Madona i amb l´inventor del hip-hop) o gastar-se tots el diners que tenien per preparar el seu primer espectacle. Va ser una bona lliçó de com la feina ben feta té resultats. I també van explicar moltes curiositats dels balls urbans, com per exemple que l’inventor del hip-hop va crear el moviment d’aturar-se de sobte al mig del ball per casualitat perquè no sabia imitar els moviments dels altres ballarins. O que el nom “Breakdance “ ve perquè es ballava als “breaks” (descansos) dels espectacles.

Però més que parlar, el que van fer va ser ballar. I van fer un ball de desafiament: de vegades semblaven robots i de vegades semblava que volaven al terra de l´aula Mercury, amb moviments perfectes. Tothom va quedar bocabadat i alguns van sortir de la sessió  amb el desig de ser ballarins en el futur. A l’hora del pati, tot eren intents d’imitació, però sembla que encara estem una mica lluny…

Chaimae, Anna i Laura, 2n ESO

WERENS: L´HOME QUE ENS VA DEIXAR BOCABADATS

El passat 14 de març, dins del programa FlipArt, vam rebre la visita de l’artista Werens. Primer, amb fotografies i vídeos, vam conèixer la seva trajectòria artística. Ens va explicar els seus començaments a Sabadell i com l’Ajuntament li tapava tots els graffitis. Fins que va començar a dibuixar flors en cases abandonades i va aconseguir que se’l reconegués com a artista. Ara és mundialment reconegut i ha pintat a ciutats com Nova York, Londres, Berlín, Venècia o… Igualada!

També ens va explicar que l’art és reivindicatiu, amb idees rebels i de protesta. I que l’art s’ha d’acostar a tothom. Com diu ell mateix a la seva web: “Per a mi, pintar graffiti … és la meva forma de contribuir a fer del món un lloc més suportable i agradable, intentar contrarestar l’efecte dels que semblen preferir les ciutats grises, uniformes, estèrils i sense vida.”

I al final el van veure en acció i ens va deixar a les parets del BIM, al costat de l´aula Mercury, un grafitti fet en directe: una abella dron. Aquestes abelles que ara pinta el Werens allà on va tenen un sentit de protesta. Volen fer reflexionar a tothom sobre el fet de com estem de vigilats a les ciutats d´avui dia.

Werens, t’esperem l´any vinent! Que encara queden moltes parets al BIM, i amb el nou institut, encara en tindrem més.

Pol, Fátima, Nil, Khaoula, 3r ESO

À bientôt, Nassira!

El 21 de març va acabar les pràctiques de psicopedagogia al BiM la Nassira. Ha estat amb nosaltres des del gener i ha sigut una gran experiència per a tots. Alguns nens de primer ( Dan, Nabil, Jan, Oussama,  i Salu) i uns quants professors amb el conserge i l’administrativa li van preparar un petit acomiadament. Primer vam xerrar amb ella i ens va explicar que el BiM li ha agradat molt perquè té molts projectes nous: dos patis, les mitges hores… Ha après moltíssim dels profes, de tots, i li ha agradat molt especialment la manera de treballar de la Xesca perquè “té moltes idees i aconsegueix dels alumnes respecte i confiança”. No sap si tornarà al BiM com a professora perquè primer ha d’acabar el màster i apuntar-se a llistes però segur que es dedicarà a treballar amb nens perquè li agrada molt ensenyar i vol “que tothom tingui una educació de qualitat”.

Ens va donar un consell a tots els alumnes. “Que tots s’esforcin molt per acomplir els seus somnis. Que confiïn en ells mateixos per aconseguir els seus objectius, que no facin cas dels que diguin el contrari, ni llencin la tovallola”.

Al final li vam regalar una supertassa del BIM i un gran llibre signat per tots: “El curiós incident del gos a mitjanit”, un llibre que parla d’un nen especial per a una professora molt especial. Esperem retrobar-te aviat i, mentre t’esperem, quan tornem de vacances tindrem una nova psicopedagoga en pràctiques, la Noelia, segur que serà tan simpàtica i bona com la Nassira.

Oussama, Nabil, Dan, Jan i Salu, 1r ESO

Parlem d’educació, a càrrec de Chaimae i Ana

El passat 1 de març a les sis de la tarda al col·legi Gabriel Castellà (el nostre veí i antiga escola de primària), va tenir lloc una sessió de treball entorn de  l’educació que han de rebre els alumnes d´avui dia. El títol era “L’educació que volem”. Hi vam assistir-hi dues alumnes, la Chaima i l’Ana, amb el Julián, professor. La Núria, directora del col·legi, ens van explicar quins són els quatre pilars de l´aprenentatge: aprendre a conèixer, a fer, a ser i a conviure. I quins són els set principis de l’aprenentatge: l´alumne és el centre, el seu aprenentatge és col.laboratiu, les emocions i la motivació són molt importants, s’han de tenir en compte les diferències de cada alumne, l’esforç i la superació són claus, l’avaluació continuada afavoreix l’aprenentatge i tot ha de estar connectat amb la realitat i entre les diferents assignatures.

Van posar exemples molt concrets d’aquesta nova forma de veure l’educació: Ja no és tan important aprendre els rius de Catalunya, sinó saber llegir un mapa.  Ja no és tan important que el mestre xarri tota l’estona sinó que els alumnes parlin entre ells o fins i tot que s’ensenyin entre ells.

Va haver-hi també activitats molt interesants com reproduir entre tots com era una classe de fa vint anys on casi no et podies moure sense que et castigaren o fer tres murals amb totes les propostes dels assistents per millorar els coles. Els del BiM vam demanar més patis, menys deures i treballs en grup.

Connectada amb aqueta activitat, el BiM i el Gabriel Castellà van organitzar el sis de març la projecció del documental Most Likely to succeed, que mostra un curs en una escola americana on estudien amb projectes i que fa que alumnes, pares i professors re-imaginem tot el que som capaços de fer i que van organtzar conjuntament l’institut, l’escola i l’Ajuntament i on van moderar el debat la Núria del Gabriel Castellà i la Judit del Badia i Margarit, les nostres directores!

Chaimae i Anna, 2n ESO